Spānijā dzimušais un uzaugušais, vēlāk daudzus gadus Francijā dzīvojušais Manuels Fernandezs Latvijā ieradās pirms 18 gadiem, kādas katoļu organizācijas pamudināts. Toreiz brauca ar domu pāris mēnešus pastrādāt, spēlējot šeit flautu, un tad meklēt izaicinājumus kaut kur citur. Ar valoda apguvi Manuelam veicās diezgan raiti, neskatoties uz sarežģīto gramatiku un pilnīgi jauno vārdu krājumu.
"Man bija iespēja strādāt Katoļu ģimnāzijā un Franču licejā jau gandrīz pirmajā gadā, kad atbraucu uz Latviju. Latviskajā vidē ātrāk iemācās. Arī bērni ir ļoti nežēlīgi, viņi saka uzreiz, kas nav pareizi un kas ir pareizi. Tas mudina ātrāk mācīties," atklāj Manuels.Latvijā Manuels, pašam to negaidot, pievērsies zinātnei. Sācis studēt doktorantūrā un tagad ir vadošais pētnieks Latvijas universitātes Pedagoģijas zinātniskajā institūtā. Kolēģi Manuelu raksturo kā ļoti pozitīvu, gaišu un dzīves gudru cilvēku.
"Viņš spēj ieklausīties cilvēkos, spēj saredzēt cilvēku stiprās puses, un redz cilvēku potenciālu un to attīsta," teic Pedagoģijas zinātniskā institūta zinātniskais asistents Reinis Vējiņš.
Arī profesore Iveta Ķestere uzteic Manuelu: "Viņa rīcībā ir ļoti plašs zinātnisko instrumentu klāsts, kā pētīt. Viņš ar šīm savām zināšanām ļoti labprāt dalās. Ja man būtu jāraksturo Manuels vienā teikumā, tad tas būtu – nāc, es tev to metodi iemācīšu."
Manuela pētījumu tēma saistīta ar tikumisko audzināšanu. "Man jau no Francijas laikiem interesēja jauniešu personības veidošanās. Kā var kļūt par labāku cilvēku? Morālā puse, audzināšana. Ne tikai mācīties tehniskās prasmes vai ātri domāt, bet arī augt kā cilvēkam," skaidro profesors.
Manuela vadībā tapusi mācību programma pamatskolām, palīdzot pedagogiem mācīt un runāt ar bērniem par viņu morālo izaugsmi. Nākamais mērķis ir veidot līdzīgus mācību materiālus vidusskolēniem.
"Skolotājiem ir ļoti labas atsauksmes par šo programmu. Viņi arī iesaka, ko varētu vēl pilnveidot. Viņi arī mums ieteica, kādas tēma gribētu redzēt vidusskolā. Vajag par attiecībām runāt, par dzīves jēgu runāt, par tiešsaistes vidi, par atkarībām," stāsta Manuels.
Manuela Fernandeza komandas veiktais pētījums rāda: 54 % Latvijas skolēnu atzīst, ka ir ieinteresēti savā morālajā izaugsmē. Aptuveni viena trešdaļa bērnu atzinuši, ka izlēmušu kļūt par labākiem cilvēkiem, izvērtējot savu iepriekšējo morālo rīcību.