Pēc Satiksmes drošības padomes sēdes satiksmes ministrs Anrijs Matīss („Vienotība”) uzskaitīja vairākas lietas, pie kurām plānots strādāt: „Secinājumi ir tādi, ka jārealizē tie pasākumi, par kuriem šodien esam vienojušies. Pirmie lēmumi pieņemti pirms pusotras nedēļas, kad sākta preventīvā kaisīšana. Kā rezultātā ceļu stāvoklis uzlabojās.”
Ministrs gan uzsver, ka ceļu kaisīšana nav vienīgais apstāklis, kādēļ traģiskie negadījumi notiek. Tostarp ir gan autovadītāju prasmes, gan auto tehniskais stāvoklis.
„Šeit ir daudz lietas, pie kā vēl ir jāstrādā, ieskaitot kontroles pastiprināšanu uz ceļiem, auto tehniskā stāvokļa pārbaudi, jauno autovadītāju kvalifikāciju. Šodien bija arī diskusijas par operatīvo iestāžu darbinieku vadītāju kvalifikāciju,” skaidroja Matīss.
Jau ziņots, ka janvāra pirmajā pusē slidenie ceļi kļuvuši par iemeslu vairākām traģiskām avārijām Latvijā. 13.janvāra rītā situācija uz autoceļiem apledojuma dēļ vietām bija katastrofāla - līdz pulksten 10 Latvijā policija saņēmusi izsaukumus par 57 negadījumiem. Vairākas galvenās šosejas bija bloķētas vai daļēji bloķētas.
„Latvijas autoceļu uzturētājs” savukārt skaidroja, ka drīkst ceļus kaisīt tikai pēc sniega vai ledus parādīšanās uz tā, bet preventīvai kaisīšanai būtu nepieciešams trīs reizes vairāk līdzekļu nekā pašlaik tiek piešķirts ceļu uzturēšanai ziemā. Daži eksperti arī norādījuši uz pašu autovadītāju atbildību, tomēr vēlāk pēc satiksmes ministra iniciatīvas nolemts, ka turpmāk ceļus kaisīs biežāk un savlaicīgāk.