Adriāna Roze

Režisore

Adriāna Roze ir jaunās paaudzes režisore ar iespaidīgu pieredzes bagāžu. Viņa ir uzņēmusi vairākas dokumentālās filmas, kā arī mūzikas video, TV raidījumus un reklāmas. Zināmākie no viņas darbiem ir Nacionālās kino balvas “Lielais Kristaps” godalgotā dokumentālā īsfilma “Rīgas kungi” un balvai nominētā filma “Dzimuši Rīgā.Talanta formula”. Šogad viņa absolvēja Latvijas Kultūras akadēmijas kinorežijas maģistrantūru. Viņas diploma filma “Kolektīvs.ES” un studiju darbs “Stikla odere” ir nominētas šā gada kinobalvai “Lielais Kristaps” studentu filmu kategorijā.


Apskatīt autora rakstus: Latviski

Autora ziņas
«Oskaru» ceremonijā triumfē filma «CODA»
«Oskaru» ceremonijā triumfē filma «CODA»
ASV Kinoakadēmija par aizvadītā gada labāko filmu atzina komēdijdrāmu "CODA", bet par labāko režiju ar "Oskaru" tika apbalvota Džeina Kempione (Jane Campion) par filmu "The Power of The Dog".
Vārda brīvībai veselīgas robežas nav. Diskutē filmas «Emīlija. Latvijas preses karaliene» režisori
Vārda brīvībai veselīgas robežas nav. Diskutē filmas «Emīlija. Latvijas preses karaliene» režisori
Filma par Emīliju Benjamiņu šogad, no februāra, ir ieguvusi jaunu, tagadnes kontekstu ne tikai par sievietes lomu sabiedrībā un preses brīvību, bet arī kara un okupācijas draudu izraisītu emigrāciju. "Ir vajadzīgas kaut kādas kataklizmas, globālas, vēsturiskas katastrofas, piemēram, karš Ukrainā šobrīd, lai mūsos pamostos daudz lielāka atbildība pret savu valsti," uzsver viens no daudzsēriju mākslas filmas "Emīlija. Preses karaliene" režisoriem Dāvis Sīmanis. Diskusijā "Emīlijas Benjamiņas laikmets" piedalās režisori Kristīne Želve, Andis Mizišs un Dāvis Sīmanis.
Latvijas hronika. Adriāna Roze un operas 100 gadi 15 x 11 metros
Latvijas hronika. Adriāna Roze un operas 100 gadi 15 x 11 metros
Es ilgi domāju, kā sākt šo rakstu par manu artavu Latvijas hroniku ciklā. Vispatiesāk būtu aicināt noskatīties 12 minūtes garo dokumentālo īsfilmu jeb impresiju, kas kopsavelk Latvijas Nacionālajā operā un baletā pavadīto vasaru, mākslinieka Jura Salmaņa darbu un vēsturiskā priekškara kopijas veidošanu. Ja tomēr es mēģinātu visus savus iespaidus apvienot rakstveida formā, es teiktu, ka visa Operas nama simtgades pieredze sagūlusi vienā 15 x 11 metrus lielā audekla gabalā, kas piesūcināts ar krāsu tikpat lielā mērā kā ar laiku.
«Riga IFF» apskats 4 viedokļos: avangards pret mārketingu projekta «Skaņa, ko redzam: Rīga» pirmizrā...
«Riga IFF» apskats 4 viedokļos: avangards pret mārketingu projekta «Skaņa, ko redzam: Rīga» pirmizrādē

Piedāvājam īsrecenzijas par eksperimentālo audiovizuālo projektu “Skaņa, ko redzam: Rīga” (“Sound We See: Riga”, 2017). Tā pirmizrādes seanss dzīvās mūzikas pavadījumā (komponists Platons Buravickis) 8. septembra vakarā kinoteātrī “Splendid Palace” un tiešraidē portālā lsm.lv svinīgi ievadīja Rīgas Starptautiskā kino festivāla (Riga IFF) sākšanos.

Artūrs Virtmanis: Mākslas darbu radīšanai visvairāk laika nepieciešams domāšanai
Artūrs Virtmanis: Mākslas darbu radīšanai visvairāk laika nepieciešams domāšanai

"Mākslas darbu radīšanai visvairāk laika nepieciešams domāšanai," intervijā saka Artūrs Virtmanis - mākslinieks, kurš Latvijā ir mazāk pazīstams nekā Ņujorkā. Kopš pagājušā gadsimta 90.gadu vidus viņš īsteno dizaina un mākslas projektus pilsētā, kas nekad neguļ, taču labi zināms arī kā pasaules slavenā scenogrāfa Džordža Cipina projektu līdzautors. Džordža Cipina darbnīcas paspārnē radītas scenogrāfijas lielākajām Brodvejas mūziklu izrādēm, Eiropas teātriem un operām, MTV mūzikas balvu pasniegšanas ceremonijai, kā arī Soču Ziemas Olimpisko spēļu atklāšanai.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd