Sports / Motoru sports
Pasaules rallija čempionāta (WRC) organizatori sezonas kalendāra robu aizpildīšanai piedāvāja vienu posmu sarīkot Igaunijā, savukārt valsts premjerministrs Jiri Ratass informēja, ka valdība sacensību sarīkošanai ir gatava piešķirt vairāk nekā vienu miljonu eiro, ceturtdien vēstīja Igaunijas sabiedriskais medijs ERR. Tādējādi vismaz teorētiski pastāv iespēja, ka katra savu WRC posmu uzņemtu gan Igaunija, gan Latvija.
Eiropas rallija čempionāta (ERC) posms Latvijā notiek jau kopš 2013.gada. Pagājušā gada rudenī rallija liktenis ilgi karājās mata galā, tomēr valsts atrada finansējumu, lai apmaksātu ERC posma licences maksu, tāpēc rallijs Talsu un Liepājas apkaimē arī šogad notiks ar Eiropas labāko braucēju līdzdalību. Otrdien posma rīkotāji apstiprināja, ka tiek izskatīta iespēja Latvijā sarīkot prestižā pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu.
Ātrumlaivu pilots Toms Smilškalns pavasarī Bauskas garāžā radījis Latvijā pirmās sacīkšu laivas, kuras pilnībā izgatavotas no oglekļa šķiedras. Ar jaunajām laivām ūdens motosportists cer sasniegt visaugstākos rezultātus, LSM.lv atklāja 26 gadus vecais Smilškalns, kurš jau iepriekš stāvējis uz goda pjedestāla pasaules un Eiropas sacīkstēs.
Gatavojoties ārkārtas stāvokļa ierobežojumu samazināšanai, pamazām atjaunojas sporta aktivitātes. Pagaidām gan ne tik daudz sacensību, cik treniņu formātā. Tā Biķernieku trasē pēc rallijkrosa testiem savus braucamrīkus treniņos izmanto jau arī motošosejnieki, kuri darbojas kādreiz pazīstamā Latvijas motosportista Bruno Rožkalna vadībā.
Pirmās formulas (F-1) sacīkstes pēdējos gados nav bijušas pašas interesantākās, līdz ar to cietuši to televīzijas reitingi. Čempionāta vadība aktīvi meklē risinājumus, lai izlīdzinātu spēku samēru starp bagātākajām rūpnīcu komandām un ne tik bagātajām privātajām komandām. Beidzot ir sperts plats solis pretī tam, lai spēku samērs F-1 izlīdzinātos un sacīkstes atkal kļūtu aizraujošas skatītājiem.
Par sava šūpuļzirdziņa aprīkošanu ar motoru Reinis Vītols nesapņoja un īpašu autosporta vilinājumu puikas gados neizjuta. Pirmās formulas (F-1) sacīkstēm viņš savulaik sekoja ne vairāk kā vidusmēra latvietis pusaudža vecumā, toties pastāvīga interese par inženierzinātnēm un vēlēšanās iegūt atbilstošas zināšanas Vītolu aizveda līdz darbam "Williams" komandā - vienā no F-1 vēstures pīlāriem. Reinis ir trases aerodinamiķis, kam jānodrošina mašīnai trasē maksimālais ātrums, ko pieļauj tās tehniskie parametri.
Pirmās formulas (F-1) komandās atļautie izdevumu griesti 2021.gada sezonā būs 145 miljoni dolāru (132 miljoni eiro), kas neietver pilotu algas un tēriņus par motoriem, par Starptautiskajā Automobiļu federācijā (FIA) trešdien pieņemto lēmumu vēstīja aģentūra AP. Turpmākajās sezonās izdevumu griesti kļūs arvien zemāki.