Sacensību gaidās Latvijas autosportā dažādās disciplīnās risinās treniņi

Divu mēnešu piespiedu pauze beigusies Latvijas autosportā – pēdējās divas nedēļas nogales ir organizēti treniņi rallijkrosā un citās disciplīnās, cenšoties atgriezties normālā režīmā. Jau ir plāni nākamajām treniņu dienām, lai braucēji būtu iespējami gatavi brīdim, kad varēs sākties sacensības.

2020.gada sezona, visticamāk, kļūs par vienu no sarežģītākajām Latvijas autosporta vēsturē. Gada sākumā Latvijas rallija čempionātā nācās atcelt divus posmus netipiski siltās ziemas dēļ, savukārt vasaras kalendāru būtiski sajaukusi koronavīrusa pandēmija. Līdzko valstī atkal tika atļauti treniņi, arī autosportisti ķērās pie lietas un viņi jau paspējuši aizvadīt vairākas treniņu dienas. 

Autosportā rosība atsākas treniņu apritēMāris Bergs

Rallijkrosa treniņdienu organizētājs Jānis Bergs pastāstīja, ka interese ir liela un ciemos ierodas braucēji arī no kaimiņvalstīm. Autosportisti ir sagatavojuši gan jaunas mašīnas, gan paši izsalkuši pēc braukšanas. Bergs uzsvēra, ka nav nekādu problēmu izvietot visus treniņu dalībniekus, ievērojot distancēšanās prasības. Organizatoriem ir jāpiedomā par epidemioloģiskās drošības vadlīniju ievērošanu, bet tas nav nekas sarežģīts.

Pirmajā treniņu dienā "Mūsas" trasē interese gan bijusi mazāka, toties otrajā dienā Biķerniekos ieradās vairāk nekā 40 sportistu. Lai arī sacensību kalendārs ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs joprojām ir neskaidrs, piespiedu pauzei ir arī pozitīvs aspekts –

autobraucējiem un viņu komandām ir vairāk laika sagatavot tehniku un izdarīt lietas, kurām citkārt neatliek laika.

Tieši šādi pavasari pavadījis viens no Latvijas vadošajiem rallijkrosa braucējiem Arnis Odiņš. Viņš pastāstīja, ka tehnikas sagatavošanā laika bijis vairāk nekā citus gadus, un atgriešanās pie braukšanas sniegusi īpašu prieku. "Tik liela bauda braukt [ilgi] nav bijusi," teica Odiņš. Viņš atzina, ka jau dienu pirms braukšanas sajutis patīkamu kņudoņu pakrūtē.

Braucējiem šis laiks nav bijis vienkāršs, un skaidrs, ka daļai finanšu iemeslu dēļ jāpārskata sezonas plāni. Viens šāds pilots ir Reinis Nitišs, kurš ziemā paziņoja par pāreju uz ralliju, tomēr tagad viņš izmantoja iespēju aizvadīt treniņus ar bagiju, uzrādot otro labāko laiku savā klasē.

Nitiša plāni vasarai ir neskaidri, jo daudz kas būs atkarīgs no sacensību organizatoru lēmumiem gan Latvijā, gan citās valstīs.

Oficiālus apstiprinājumus Nitišs gaida no Baltijas valstu ralliju komisijām, lai varētu pieskaņot savus plānus. Lietuva daudzmaz ir tikusi skaidrībā ar kalendāru, bet Latvijai un Igaunijai ir tikai provizoriski plāni, teica pilots. "Kādi būs tie čempionāti, kādas programmas, vai būs tikai pa kādai sacīkstei... Pat nezinu, kam īsti gatavoties," viņš sacīja.

Treniņdienas arvien aktīvāk plāno arī autošosejas, drifta un citu disciplīnu pārstāvji. Uzskata, ka autosporta specifikas dēļ šis varētu būt viens no pirmajiem sporta veidiem, kas atgriezīsies normālā sacensību režīmā brīdī, kad tiks dota atļauja rīkot sacensības. Autosporta lielākais pluss ir plašā teritorija ap trasēm, kas ļauj ierobežot cilvēku kontaktu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Motoru sports
Sports
Jaunākie
Interesanti