Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī
00:00 / 05:13
Lejuplādēt

Zelenskis aicina sodīt Krieviju par kara noziegumiem

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis pieprasa sodīt Krieviju par pastrādātajiem noziegumiem Ukrainā. 

Zelenskis šodien runāja Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) Drošības padomē. 

Viņš teica, ja ANO nespēj rīkoties, tad tai jāpārstāj darboties. 

Zelenskis pastāstīja, kā Krievijas karavīri Ukrainā cilvēkus nogalina, izvaro un spīdzina. 

Zelenskis arī demonstrēja šausminošu video ar mirušiem cilvēkiem, arī bērniem. 

Viņš teica, ka šos cilvēkus nogalinājuši Krievijas karavīri. 

Zelenska uzrunu klausījās arī Maskavas sūtnis ANO.

Eiropas Savienība piemēros jaunas sankcijas Krievijai

Eiropas Savienība atteiksies no Krievijas oglēm. 

Krievijas kuģiem būs aizliegts izmantot Eiropas Savienības valstu ostas. 

Eiropas Savienības valstīs nedrīkstēs darboties Krievijas autopārvadātāji. 

Sankcijas vērstas arī pret vairākām Krievijas bankām. 

Tomēr Eiropas Savienība neatteiksies no Krievijas gāzes. 

Jaunās sankcijas plāno pieņemt trešdien. 

Sankcijas ir atbilde uz Krievijas karaspēka pastrādātajiem noziegumiem Bučas pilsētā.

Latvija un citas pasaules valstis izraidījušas Krievijas diplomātus 

No vairākām valstīm izraidīti Krievijas diplomāti. 

Krievijas diplomātus izraida arī no dažādām Eiropas Savienības institūcijām Briselē. 

Latvija slēgs Krievijas ģenerālkonsulātus Daugavpilī un Liepājā. 

Konsulātu darbiniekiem un diplomātiem Latvija jāatstāj līdz aprīļa beigām. 

Tās kopumā ir 13 personas.

Valsts prezidents cilvēkus Latgalē aicina būt vienotiem

Valsts prezidents Egils Levits
Valsts prezidents Egils Levits

Latgales pašvaldībās satraucas par to, kas tās sagaida jaunajos ģeopolitiskajos un ekonomiskajos apstākļos. 

Latgales pašvaldību vadītāji runāja ar Valsts prezidentu Egilu Levitu, kurš apmeklēja Daugavpili. 

Pašvaldību vadītāji stāstīja, ka iedzīvotāji nejūtas droši par savu nākotni. 

Satraukums ir par cenu pieaugumu. 

Tāpat nav skaidrība par siltuma tarifu nākamajā ziemā. 

Valsts prezidents Egils Levits solīja dzirdēto rūpīgi izanalizēt un izdarīt secinājumus. 

Levits aicināja visus Latvijā būt vienotiem.

Liepājā mācītājs prasa parakstu par “ģimenes jēdziena nostiprināšanu”, lai piekristu laulāt

Liepājā mācītājs sola, ka laulās tikai tos, kas būs parakstījušies par “ģimenes jēdziena nostiprināšanu” Satversmē. 

Patlaban notiek parakstu vākšana par grozījumiem Satversmes 110. pantā. 

Tas ir par to, ka ģimeni var veidot tikai pretējā dzimuma pārstāvji. 

Eksperts saka, ka mācītājs, lai laulātu, nedrīkst pieprasīt parakstīt kādu iniciatīvu.

Latvijas slimnīcās turpina samazināties Covid-19 pacientu skaits 

Patlaban slimnīcās ārstējas 725 ar Covid-19 inficēti cilvēki. 

Covid-19 pamatdiagnoze ir apstiprināta 307 pacientiem. 

No tiem 30 slimība rit smagi. 

Pirmdien nomira 9 ar Covid-19 inficēti cilvēki. 

Infekciju atklāja vēl 1401 cilvēkam. 

Augstākais saslimstības līmenis ar Covid-19 pašlaik ir Latgalē – Daugavpilī, Preiļu novadā un Rēzeknē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti