Ziņas vieglajā valodā 31. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 31. martā.

Ziņas vieglajā valodā 31. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Putins draud apturēt gāzes piegādes Eiropas valstīm

No rītdienas Krievija pieprasa par gāzi maksāt rubļos.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins draud apturēt gāzes piegādi Eiropas valstīm, ja tās nepildīs prasību.

Rietumvalstis iepriekš uzsvēra, ka noslēgtajā līgumā maksājumi paredzēti eiro vai dolāros, tāpēc turpinās maksāt kā līdz šim.

 

Premjers: Latvijai ir gāze Inčukalna krātuvē

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") mierina, ka Latvijai ir gāze Inčukalna krātuvē.

Tās pašlaik pietiek.

Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena apliecinājusi Kariņam, ka Eiropas valstis kopīgi atbildēs uz Putina ultimātu.

 

Krievijas karaspēks pamet Čornobiļas atomelektrostaciju

Krievijas karaspēks pamet Čornobiļas atomelektrostaciju un dodas Baltkrievijas virzienā.

Krievu karavīri ir saslimuši, jo saņēma lielu radiācijas devu.

Karavīri neņēma vērā brīdinājumus un raka ierakumus saindētā teritorijā.

Radiācija ir ļoti bīstama cilvēka veselībai.

 

Krievijas armija atkāpjas no vairākām vietām Ukrainā

Šodien krievu armijas vienības atkāpās no vairākām apdzīvotām vietām Ukrainā.

Taču NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs uzskata, ka Krievijas karaspēks neatkāpjas, bet pārgrupējas tālākai karadarbībai.

Stoltenbergs saka, ka Krievija ir daudz melojusi, tāpēc tai nevar ticēt.

 

Latvijā aizliedz pasākumus pie Padomju armiju slavinošiem pieminekļiem

Turpmāk Latvijā būs aizliegti pasākumi pie padomju armiju vai padomju karavīrus slavinošiem pieminekļiem.

Saeima šodien atbalstīja izmaiņas likumā.

Likumā arī paredzēts sods par simbola "Z" un "V" izmantošanu publiskās vietās.

Likuma mērķis ir ierobežot pasākumus 9. maijā.

Saeimā par to bija ļoti asas diskusijas.

 

Saeimā konceptuāli atbalsta Civilās savienības likumu 

Saeimas deputāti sāk darbu pie likumprojekta, kas aizsargās visas ģimenes, arī nereģistrētās.

Patlaban nereģistrētu attiecību dēļ cilvēkiem ir dažādas grūtības.

Piemēram, ja partneris nomirst, nevar saņemt valsts pabalstu.

Likums aizsargās arī viendzimuma ģimenes.

Saeimā pret likumu ir pretestība.

Pret to ir arī daļa sabiedrības.

Šodien pie Saeimas protestēja aptuveni 70 cilvēki.

 

Latvijā atceļ ārkārtējo situāciju medicīnas nozarē

Latvijā atceļ Covid-19 dēļ ieviesto ārkārtējo situāciju medicīnas nozarē.

Tā bija pusgadu.

Saslimstība ar Covid-19 turpina samazināties, un mediķiem vairs nav pārslodzes.

Mediķiem uz pusi samazinās arī piemaksas par darbu ar Covid-19 pacientiem.

Mediķi par to satraucas un brīdina, ka mazo algu dēļ atkal nozarē trūks darbinieku.

 

Slimnīcās mazāk Covid-19 slimnieku

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinājies līdz 880.

Covid-19 kā pamatdiagnoze noteikta 359 saslimušajiem.

Smaga slimības gaita ir 28.

Vakar nomira 8 inficēti cilvēki.

Infekciju atklāja vēl 2005 cilvēkiem.

Augstākais saslimstības līmenis ar Covid-19 - Rēzeknē, Daugavpilī un Jēkabpilī.

 

Atcels gandrīz visus Covid-19 ierobežojumus 

No rītdienas, 1. aprīļa, būs atcelti teju visi Covid-19 dēļ ieviestie drošības pasākumi.

Daži no tiem tomēr būs jāievēro.

Piemēram, sejas maskas būs jālieto sabiedriskajā transportā.

 

Laika ziņas

Piektdien Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Bez nokrišņiem.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Naktī lēns vējš, dienā ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 3-8 m/s.

Gaisa temperatūra naktī -7…-12 grādi, vietām piekrastes rajonos -3…-6 grādi. Dienā +2…+6 grādi.

 

Rīgā bez nokrišņiem.

Ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 3-8 m/s.

Gaisa temperatūra naktī ap -5 grādiem, dienā ap +5 grādiem.

Laika tips 1. – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti