Ziņas vieglajā valodā 21. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 21. novembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 21.novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Aprit 6 gadi kopš Zolitūdes traģēdijas

Ceturtdien, 21. novembrī, aprit seši gadi, kopš Rīgā, Zolitūdē, sabruka lielveikals “Maxima”.
Toreiz bojā gāja 54 cilvēki.

Bojāgājušos ceturtdien vakarā piemin traģēdijas vietā Priedaines ielā.
Tur pulcējušies bojāgājušo tuvinieki, ugunsdzēsēji un amatpersonas.

Pieminēšana notiek klusi un ne tā kā citus gadus.
Biedrība “Zolitūde 21.11.” šogad nerīko piemiņas pasākumus.
Tādējādi biedrība protestē pret traģēdijas krimināllietas ilgo iztiesāšanu.

Pārdaugavas tiesa ceturtdien, 21. novembrī, paziņoja, ka krimināllietas iztiesāšana atsāksies jau šomēnes.
Tā kā šis lietas tiesnese ilgstoši slimo, lietas iztiesāšanai varētu nozīmēt rezerves tiesnesi.

Izsludina konkursu par atkritumu apsaimniekošanu Rīgā

Rīgas domes Mājokļu un vides departaments ir izsludinājis konkursu par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu galvaspilsētā.

Jauno konkursu rīkos atbilstoši vecajam nolikumam.
Konkurss paredz, ka Rīgā būs trīs atkritumu apsaimniekošanas zonas.
Viens atkritumu izvedējs drīkstēs sniegt pakalpojumu tikai vienā zonā.

Vēl gan domei nav skaidrs, kā noritēs atkritumu apsaimniekošana pēc 11. decembra.

Šajā datumā noslēgsies iepriekš izsludinātā ārkārtas situācija.

Rīgas domes opozīcija savāc parakstus mēra atstādināšanas ierosināšanai  

Rīgas domes opozīcijas partijas savākušas nepieciešamos parakstus, lai rosinātu Rīgas domes priekšsēdētāja Oļega Burova (“Gods kalpot Rīgai”) atstādināšanu.

Likums paredz, ka sēde par neuzticības izteikšanu domes priekšsēdētājam ir jāsasauc divu nedēļu laikā.

Saīsina Latvijas Bankas prezidenta pilnvaru termiņu  

Latvijas Bankas prezidenta pilnvaru termiņš turpmāk būs pieci gadi līdzšinējo sešu gadu vietā.

To paredz ceturtdien, 21. novembrī, Saeimā galīgajā lasījumā pieņemtās izmaiņas Latvijas Bankas likumā.

 OECD prognozē Latvijai lēnu ekonomikas izaugsmi

Latvijā gaidāma lēnākā ekonomikas izaugsme Baltijas valstu vidū.
Tā prognozē Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija jeb OECD.

Šī organizācija lēš, ka Latvijas ekonomika šogad pieaugs par 2,3%, bet nākamgad - par 2,5%.

Iepriekš maijā OECD prognozēja, ka pieaugums gan šogad, gan nākamgad Latvijā būs 2,7%.

Valmierā notiek Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forums

Valmierā ceturtdien, 21. novembrī, noritēja Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forums.
Tas pulcē uzņēmējus un profesionāļus no visas pasaules.
Viņi dalās savā pieredzē.

Īpaša uzmanība forumā veltīta arī jauno talantu piesaistei Latvijai.
Forums turpināsies arī piektdien, 22. novembrī.

Igaunijā apcietina Latvijas pilsoni par bērnu izsekošanu

Tiesa Igaunijā noteikusi drošības apcietinājumu 30 gadus vecam Igaunijā dzīvojošam Latvijas pilsonim, kuru tur aizdomās par bērnu izsekošanu.

Vienā gadījumā vīrietis sācis vilkt bērnu sev līdzi, bet bērnam tomēr izdevies atbrīvoties un aizbēgt.

Policija paziņoja, ka abos gadījumos iesaistītie bērni ir 7 un 14 gadus veci.

 Vācijā sodīs autoražotājus par konkurences pārkāpumiem

Vācijas Konkurences uzraudzības dienests paziņoja, ka autoražotājiem BMW, "Daimler" un "Volkswagen" piemēros 100 miljonu eiro naudassodu.

Šie uzņēmumi īstenojuši pret konkurenci vērstu praksi tērauda iepirkumos.

Uzņēmumi jau atzinuši dalību šādās pārrunās un pieņēmuši tiem noteiktos naudassodus.

Sidnejā valda smogs

Austrālijā dūmi no savvaļas ugunsgrēkiem ceturtdien, 21. novembrī, valsts lielāko pilsētu Sidneju ietinuši veselībai bīstamā gaisa piesārņojumā jeb smogā.

Amatpersonas paziņoja, kas pilsētu ietinuši dūmi no aptuveni 50 savvaļas ugunsgrēkiem.

Gaisa piesārņojuma līmenis ir teju desmit reizes augstāks par valstī noteikto normu.

Sagaidāms, ka dūmi pilsētu ietīs vairākas dienas.

Cilvēkiem ieteikts uzturēties iekštelpās

Konkursā  “Supernova 2020” saņemti 126 pieteikumi

Noslēgusies pieteikšanās Latvijas Televīzijas autoru un izpildītāju konkursā "Supernova 2020".

Saņemts rekorddaudz pieteikumu - 126.

Pirmā dalībnieku atlase notiks jau nākammēnes.

Dziesmas publiskai vērtēšanai būs pieejamas janvāra sākumā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti