Gadumijā konstatē vairāk nekā 1500 ierobežojumu pārkāpējus
Gadumijā vairāk nekā 1500 cilvēku pieķerti, pārkāpjam ārkārtējās situācijas ierobežojumus.
Pulcēšanās ierobežojumu un nakts mājsēdes tīšiem pārkāpējiem Valsts policija piesprieda lielus naudas sodus.
Daži pārkāpēji uzbrukuši likumsargiem, kuri atgādināja par noteikumiem, kas jāievēro.
Vairumā gadījumu pārkāpējiem pirmajā reizē izteica brīdinājumu.
Tomēr daudziem piemēroti sodi 300, 500, 1000 un pat 2000 eiro apmērā.
Gadumijā papildus ierastajiem spēkiem kārtību valstī uzraudzīja vēl gandrīz divi tūkstoši policistu, robežsargu un zemessargu.
Jaungada nakts nemierīga bija arī mediķiem.
Uguņošana ārpus privātām teritorijām šoreiz bija aizliegta, tomēr nopietnas sejas traumas guva divi svinētāji.
Tas ir nedaudz mazāk kā citus gadus.
Latvijā apstiprināti vēl 711 Covid-19 saslimšanas gadījumi
Latvijā aizvadītajā diennaktī atklāti 711 jauni Covid-19 saslimšanas gadījumi.
Pavisam veikti 3960 Covid-19 pārbaužu.
No šīm pārbaudēm 18% gadījumu apstiprināta saslimšana.
Deviņi cilvēki miruši.
Aizvadītajā diennaktī slimnīcās nonākuši vēl 108 Covid-19 slimnieki.
Pēdējās diennakts laikā no stacionāra izrakstīts 31 pacients, tostarp viens pārvests.
Patlaban slimnīcās ārstējas 1066 Covid-19 pacienti.
Pēc ilgstošas cīņas ar Covid-19 miris infektologs Pauls Aldiņš

Pēc ilgstošas cīņas ar slimību Covid-19 miris Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas ārsts infektologs Pauls Aldiņš.
Viņš ir viens no HIV, imūnsupresēto pacientu un vīrusa hepatīta modernās ārstēšanas pamatlicējiem Latvijā.
Kā norāda slimnīcā, Aldiņš aktīvi iesaistījās Covid-19 slimības ārstēšanā, diemžēl pats zaudēja cīņā ar to.
Pasažieru pārvadājumi aizliegti uz sešām Eiropas valstīm
Nedēļas laikā bez izmaiņām ir saraksts ar valstīm, no kurām atgriežoties, ir jāievēro pašizolācija.
Bet no pirmdienas, 4.janvāra, starptautiskie pasažieru pārvadājumi būs aizliegti arī no Nīderlandes, Čehijas un Lihtenšteinas.
Šajā sarakstā joprojām paliek Lietuva, Slovēnija un Sanmarīno.
Lielbritānija noslēdz izstāšanos no Eiropas Savienības
Jaungada naktī Lielbritānija pabeidza savu izstāšanos no Eiropas Savienības.
Tā pameta muitas ūniju un vienoto tirgu.
Tas nozīmē, ka pirmo reizi vairāku desmitgažu laikā uz savstarpējām robežām atgriezušās muitas pārbaudes.
Bija bažas, ka robežpunktos gaidāmas kravas mašīnu rindas un kavēšanās.
Tomēr uzņēmumi jau laikus sagādāja savās noliktavās krājumus.
Tādēļ liela kravas automašīnu plūsma starp abām pusēm jaunā gada pirmajā dienā nebija novērojama.
Latvijā stājas spēkā būtiskas izmaiņas nodokļu jomā
Latvijā šodien stājas spēkā vairākas būtiskas izmaiņas nodokļu jomā.
Tās skars gan darba devējus, gan ņēmējus.
Piemēram:
- palielināsies mediķu atalgojums,
- paaugstināti minimālās vecuma pensijas apmēri,
- pensionēšanās vecums no šī gada būs 64 gadi,
- minimālā alga Latvijā turpmāk būs 500 eiro,
- tabakas aizstājējprodukti no šodienas kļūst par akcīzes preci.
Ir arī vairākas citas izmaiņas.
Lai mazinātu administratīvo slogu, no šodienas Valsts ieņēmumu dienesta pārraudzītajiem budžeta maksājumiem būs vienots nodokļu konts.
Tas aizstās līdzšinējos vairāk nekā 40 nodokļu kontus.
Tas ļaus vienā un tajā pašā kontā ieskaitīt gan, piemēram, iedzīvotāju un uzņēmumu ienākuma nodokli, gan pievienotās vērtības, gan akcīzes nodokli, mikrouzņēmuma un citus nodokļus.
Pašvaldības turpmāk varēs pašas noteikt maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni.
To paredz pērn Saeimā pieņemtie grozījumi likumā, kas stājas spēkā šodien.
Laika ziņas
Šī gada pirmās dienas gaitā sniega segas biezums Dagdā palielinājies no sešiem līdz 22 centimetriem.
Tas pagaidām ir dziļākais sniegs Latvijā šajā ziemā.
Valsts austrumos turpina stipri snigt.
Meteorologi brīdina, ka nakts pirmajā pusē Latvijas austrumu rajonos sniega sega pieaugs par 10-14 centimetriem.
Tas apgrūtinās satiksmi.
Aktuālajai brīdinājumu informācijai var sekot: "bridinajumi.meteo.lv".
Latvijas rietumu un centrālajā daļā vietām īslaicīgi snigs.
Ceļi dažviet būs slideni.
Braukšanu var apgrūtināt migla.
Pūtīs lēns vējš 2-5 metri sekundē (m/s).
Gaisa temperatūra: +1…-2 grādi.
Rīt dienā gaidāms pārsvarā mākoņains laiks.
Vietām neliels sniegs, slapjš sniegs.
Ceļi dažviet būs slideni.
Lēns vējš 2-5 m/s.
Gaisa temperatūra: -1…+2 grādi.
Rīgā pārsvarā mākoņains laiks.
Dienā pa laikam sniegs, slapjš sniegs.
Lēns vējš 2-5 m/s.
Gaisa temperatūra: naktī un dienā ap 0 grādu.