NATO brīdina Krieviju
Uzbrūkot Ukrainai, Krievijai draud nopietnas politiskas un ekonomiskas sankcijas.
Tā paziņoja NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs.
Rīgā noslēdzās NATO ārlietu ministru divu dienu tikšanās.
Galvenais temats šo sarunu laikā bija Ukraina un Krievijas spēku koncentrēšana tās tuvumā.
NATO rūpīgi seko līdzi situācijas attīstībai uz Ukrainas robežām un palīdz stiprināt Ukrainas bruņotos spēkus.
NATO ģenerālsekretārs arī noraidīja Krievijas bažas par to, ka NATO apdraudētu Krievijas intereses reģionā.
Tikmēr Kremlis vēlas, lai NATO nepaplašinātos austrumu virzienā.
Krievijas prezidents Vladimirs Putins paziņojis, ka grib panākt par to vienošanos.
Putins arī sūdzējās par pieaugošiem Rietumu draudiem Krievijai un mēģinājumiem kaitēt Krievijas attīstībai.
Pastiprina sankcijas Baltkrievijai
Eiropas Savienības diplomāti apstiprināja jaunas sankcijas Baltkrievijai.
Sankcijas piemēros 17 personām un 11 kompānijām vai iestādēm.
Sankcijas skars arī Baltkrievijas aviokompāniju "Belavia".
Piektā sankciju pakete pieņemta, reaģējot uz Baltkrievijas diktatora Aleksandra Lukašenko izvērsto hibrīduzbrukumu Eiropas Savienībai.
Sankcijas stāsies spēkā 2. decembrī.
Miruši vēl 34 Covid-19 slimnieki
Pagājušajā diennaktī Covid-19 Latvijā atklāja vairāk nekā 1030 cilvēkiem.
Reģistrēti 34 ar koronavīrusu saistīti nāves gadījumi.
No mirušajiem aptuveni 80 procenti nebija vakcinēti vai vakcinācijas kursu pabeiguši.
Kumulatīvais rādītājs samazinājies zem sešiem simtiem. Pēdējo reizi vēl zemāks tas bija vien oktobra sākumā.
Plašākas iespējas papildu potei pret Covid-19
No 2. decembra papildu poti pret Covid-19 varēs saņemt arī iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 39 gadiem.
Tas ir saskaņā ar jaunākajām Imunizācijas valsts padomes rekomendācijām.
Pote pret Covid-19 būs pieejama arī mazākiem bērniem
Imunizācijas padome arī atbalsta 5 līdz 11 gadus vecu bērnu vakcināciju pret Covid-19.
Lietošanai bērniem reģistrētā "Pfizer" vakcīna Latvijā varētu būt pieejama decembra beigās.
Mudina domāt par obligātu vakcināciju pret Covid-19
Eiropas Savienībai ir laiks "domāt par obligātu vakcināciju" pret Covid-19.
Par to paziņoja Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena.
Viņa uzsvēra, ka par to izlems dalībvalstu valdības.
Leiena piebilda, ka trešdaļa no Eiropas Savienības 450 miljoniem iedzīvotāju joprojām nav vakcinēti pret Covid-19.
Jaunais Covid-19 paveids 11 ES valstīs
Vismaz 11 Eiropas Savienības valstīs apstiprināti Covid-19 vīrusa omikrona paveida gadījumi.
Par to pavēstījusi Eiropas Savienības Veselības aģentūra.
Eksperti gan brīdina, ka jaunais vīrusa variants izplatījies plašāk, nekā liecina oficiālās aplēses.