Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 1. aprīlī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ukrainas armija atbrīvojusi vairākus desmitus apdzīvoto vietu

Ukrainas armija atbrīvojusi vairākus desmitus apdzīvoto vietu, ko bija iekarojis Krievijas karaspēks.

Krievijas spēki atkāpjas no galvaspilsētas Kijivas.

Kaujas ir smagas.

Vissmagākās kaujas notiek Ukrainas austrumos.

 

Ukraina un Krievija apmainās ar gūstekņiem

Ukraina un Krievija šodien apmainījās ar gūstekņiem.

Ukrainā atgriezušies 86 karavīri.

Cik savus karavīrus saņēmusi Krievija, nav zināms.

Gūstekņu apmaiņa notikusi pēc Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska pavēles.

 

Tallinā no Sanktpēterburgas satiksmes autobusos ierodas daudzi uz Krieviju izvestie ukraiņi

Tallinā ierodas ukraiņu bēgļi, kurus Krievijas karaspēks piespieda doties uz Krieviju.

Šie cilvēki ir no Ukrainas austrumiem, arī no aplenktās Mariupoles.

Igaunijā viņi ierodas ar satiksmes autobusiem no Sanktpēterburgas.

Ukrainas amatpersonas saka, ka Krievijas spēki no Ukrainas izveda vairāk nekā 400 000 Ukrainas pilsoņu.

 

Atcelta lielākā daļa Covid-19 dēļ ieviesto ierobežojumu

Latvijā no šodienas atcelta lielākā daļa Covid-19 dēļ ieviesto ierobežojumu.

Taču dažās vietās, piemēram, sabiedriskajā transportā, sociālās aprūpes un ārstniecības iestādēs, obligāti jābūt sejas maskai.

Veikalos drīkst iet bez sejas maskas.

Covid-19 saslimstība samazinās, bet tā nav pazudusi, saka infektologs Uga Dumpis.

Ierobežojumu atcelšana nozīmē to, ka katram ir jābūt atbildīgam par savu veselību.

 

Slimnīcās turpina samazināties Covid-19 pacientu skaits

Vakar Covid-19 infekciju atklāja vēl 1792 cilvēkiem.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits samazinās.

Patlaban tajās ārstējas 865.

No tiem 349 Covid-19 ir pamatdiagnoze.

Smaga slimības gaita ir 24.

Vakar nomira 16 inficēti cilvēki.

 

Vakcinācija pret Covid-19 strauji samazinās

Vakcinācijas apjoms strauji samazinās, bet noliktavā ir gandrīz 2 miljoni vakcīnas devu.

Aprīļa nogalē Latvija saņems vēl vairāk nekā 300 tūkstošus vakcīnu.

Vakcīnas, kurām tuvojas derīguma termiņa beigas, ziedo citām valstīm.

Līdz šim ziedotas vakcīnas par aptuveni 5 miljoniem eiro.

Veselības ministrijā skaidro, ka tā nav izšķērdība, iepirkt vairāk nekā vajadzīgs, jo vīruss var atgriezties.

Taču eksperti uzskata, ka procesu varēja pārraudzīt labāk.

 

Gulbenes novadā cilvēku piebarotais brūnais lācis iemidzināts

Gulbenes novadā ceļa malā regulāri manītais brūnais lācis ir nogalināts.

Dabas aizsardzības pārvaldē skaidro, ka lāci iemidzināja, jo viņš apdraudēja cilvēkus.

Lācis uzturējās ceļa malā, un garāmbraucēji viņu baroja.

Taču lācis varēja izraisīt negadījumus vai uzbrukt cilvēkiem, vai doties meklēt barību uz cilvēku mājām.

Tāpēc lāci iemidzināja.

 

Latvijā notiks Putnu dienas 

Nedēļas nogalē Latvijā norisināsies Putnu dienas.

Latvijā kopumā paredzēti ap 30 pasākumi.

Būs lekcijas, putnu vērošana un būrīšu gatavošana.

Viena no labākajām putnu migrācijas vērošanas vietām ir Kolkasragā.

 

Laika ziņas

Sestdien Latvijā gaidāms daļēji mākoņains laiks.

Bez nokrišņiem.

Ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš 5–10 m/s, piekrastē brāzmās līdz 15 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 0…-5 grādi. Dienā +2…+6 grādi.

 

Rīgā daļēji mākoņains.

Bez nokrišņiem.

Ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš 5–10 m/s, dienā brāzmās līdz 15 m/s.

Gaisa temperatūra naktī -1…-2 grādi, dienā +4…+5 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti