Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 5. aprīlī
00:00 / 04:50
Lejuplādēt

Latvijā būs valsts aizsardzības dienests

Latvijā no vasaras sāks ieviest valsts aizsardzības dienestu.

Tā galīgajā lasījumā lēmusi Saeima.

Pirmais iesaukums būs 1. jūlijā.

Tajā sagaida 300 brīvprātīgos.

Turpmākajos gados jauniešus dienestam izraudzīsies ar izlozes palīdzību.

 

Virza grozījumus Informācijas atklātības likumā

Dienesta vajadzībām paredzēto informāciju plāno padarīt par valsts noslēpumu. 

Tā pirmajā lasījumā lēmusi Saeima.

Turklāt lielāko neizpratni rada tas, ka likuma grozījumiem noteikta steidzamība.

Deputāti to skaidro ar ģeopolitisko situāciju, kas pieprasot dinamisku jeb ātru rīcību.

Satraukti par to ir žurnālisti, jo tādā gadījumā mazinātos jebkāda atklātība un sabiedrības informēšana.

Domnīcas "Providus" direktori un vadošo pētnieci Ivetu Kažoku visvairāk pārsteigusi deputātu vēlme ātri pieņemt izmaiņas.

Viņai neesot skaidrs, kāpēc tik būtisku grozījumu gatavošanā neiesaista organizācijas, kas šo informāciju izmanto.

 

NATO diskutē par palīdzību Ukrainai

Turpmākā palīdzība Ukrainai šodien bija viens no galvenajiem jautājumiem NATO ārlietu ministru sanāksmē Briselē.

Tajā piedalījās arī Ukrainas, Austrālijas, Jaunzēlandes, Dienvidkorejas un Japānas ārlietu ministri.

Viņi sanāksmē piedalījās, jo ir mainījusies Ķīnas politika.

Ķīna arī atklātāk atbalsta Krieviju.

NATO ārlietu ministru sanāksmē Briselē šodien apspriests arī praktiskais un politiskais atbalsts Ukrainai.

Latvijas ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs no "Jaunās Vienotības" pavēstījis, ka šovasar Ukraina nesaņems ielūgumu pievienoties NATO.

Tādēļ esot jāstrādā pie ilgtermiņa plāna.

Varšava NATO samitā jūlijā Viļņā centīsies panākt papildu drošības garantijas Ukrainai.

To šodien paziņojis Polijas prezidents Andžejs Duda pēc sarunām Varšavā ar Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski.

Duda arī paziņoja, ka Polija ir gatava nākotnē nodot Ukrainai visas savas lidmašīnas MiG-29.

 

Zelenskis atzīst, ka situācija Bahmutā ir ļoti sarežģīta

Situācija Doneckas apgabala Bahmutā, kur jau vairākus mēnešus turpinās Ukrainas aizstāvju kaujas ar valstī iebrukušo Krievijas karaspēku, ir "ļoti, ļoti sarežģīta".

To vizītes laikā Varšavā atzinis Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

"Bet mēs esam Bahmutā, un ienaidnieks nekontrolē Bahmutu!" uzsvēris Zelenskis.

 

Ukrainā miruši vēl divi gruzīnu kaujinieki

Ukrainā miruši vēl divi brīvprātīgie gruzīnu kaujinieki.

To apstiprinājusi Gruzijas Ārlietu ministrija.

Abi bojā gājuši artilērijas apšaudē Bahmutas tuvumā.

Apšaudē esot arī vairāki ievainotie, kas nogādāti slimnīcā.

Kopš Krievijas uzsāktā kara Ukrainā kritis 31 Gruzijas pilsonis.

Tā liecina neoficiāli dati.

 

Bijušais ASV prezidents Tramps stājies tiesas priekšā

Bijušais Amerikas Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps
Bijušais Amerikas Savienoto Valstu prezidents Donalds Tramps

ASV bijušais prezidents Donalds Tramps beidzot stājies tiesas priekšā Ņujorkā.

Viņš noliedzis visas viņam izvirzītās apsūdzības.

Trampu arī apsūdz par "klusēšanas naudas" maksāšanu pornoaktrisei.

74 gadus vecais Tramps to visu sauc par vēlmi izjaukt viņa kandidēšanu uz prezidenta amatu nākamā gada ASV prezidenta vēlēšanās.

 

Brasas tilta demontāžas laikā iespējams paaugstināts trokšņu līmenis

Turpinoties Brasas tilta pārbūvei, līdz 13. aprīlim vecā pārvada balstu un laiduma demontāža jeb nojaukšana notiks nakts laikā.

Demontāžas laikā esot jārēķinās ar paaugstinātu trokšņu līmeni.

Darbi virs dzelzceļa sliedēm notiks nakts laikā, jo tos var veikt atbilstoši uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" noteiktajiem laika "logiem".

Tie ir datumi un laiki, kad nekursē vilcieni.

Darbi notiks naktīs uz 6., 7., 12. un 13. aprīli.

 

Daugavpilī plūdu dēļ satiksmei slēdz ielas posmu 

Daugavpilī plūdu dēļ satiksmei slēgts Nometņu ielas posms.

Iela applūdusi divās vietās īsos posmos.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs lielākoties mākoņains laiks.

Daudzviet nokrišņi.

Vietām, galvenokārt austrumos, migla.

Atsevišķos posmos būs slideni ceļi.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra -2…+1 grāds.

Rīt būs mākoņains laiks, dienas gaitā debesis skaidrosies.

No rīta valsts rietumos nokrišņi – sniegs, kas pāries lietū.

No rīta vietām migla.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra +10…+15 grādi, Kurzemes piekrastē +4…+8 grādi.

 

Rīgā naktī būs mākoņains laiks, rīt pēcpusdienā skaidrosies.

Naktī sniegs, kas pāries lietū, rīt dienā bez nokrišņiem.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī 0…+2 grādi, rīt dienā 13…+15 grādi.

Laika prognoze – otrā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti