Valsts izglītības satura centra uzticības tālrunim skolēni eksāmenu laikā nezvana

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Valsts izglītības satura centra (VISC) nodrošinātais uzticības tālrunis skolēniem šonedēļ nav saņēmis nevienu zvanu. No pirmdienas līdz pat piektdienai vidusskolēni kārtoja valsts centralizētos eksāmenus svešvalodā. Jau piekto gadu skolēniem ir pieejams šis uzticības tālrunis, uz kuru var zvanīt par kādu sūdzību, priekšlikumu vai aizdomu gadījumā par eksāmena jautājuma nopludināšanu. Taču ik gadu saņemto zvanu skaits ir ļoti neliels. Tas, ka neviens nezvana, gan nenozīmē, ka ķibeles valsts centralizētajos eksāmenos nebūtu.

Aizvadītā pirmdiena 12.klašu skolēniem sākās ar centralizēto eksāmenu angļu valodā, bet piektdien pēdējie svešvalodas eksāmenu kārtoja tie skolēni, kas bija izvēlējušies apgūt franču valodu. Jau piekto gadu skolēniem ir iespēja zvanīt uz Valsts izglītības satura centra uzticības tālruni (67503755 vai e-pasts eksā[email protected]) un nodot kādas sūdzības vai priekšlikumus, kas saistīti ar eksāmenu norisi un saturu. Ne visi Latvijas radio aptaujātie vidusskolēni par šo tālruni zināja, zvanījis uz to nav neviens, taču tādu iespēju vajadzības gadījumā izmantotu:

- Nē, es neesmu dzirdējusi neko tādu. Tā kā sūdzēties? Droši vien, ka zvanītu, jā. – Jā, es esmu dzirdējusi. Es nezinu, man liekas, es konsultējos labāk ar ģimeni vai draugiem, kaut kā tā. - Nē, es neesmu dzirdējis neko tamlīdzīgu. Man nebūtu vajadzības. Tāpēc, ka es ietu uz eksāmenu sagatavojies un zinādams, kas jādara. - Un vai Jūs izmantotu tādu? - Es nezinu, ja man būtu kaut kādas grūtības, tad varbūt jā.

Tālruņa mērķis ir dot iespēju skolēniem izteikt sūdzības par eksāmena norisi vai priekšlikumus tā saturam. Lai gan tā nosaukums ir uzticības tālrunis, kas tradicionāli nozīmē sarunu ar speciālistu, šajā gadījumā jaunietim ir iespēja savu vēstījumu atstāt automātiskajā atbildētājā, kuru regulāri pārbauda Valsts izglītības satura centra darbinieki. Ja sūdzība izklausās pamatota, to tālāk nodod Izglītības kvalitātes valsts dienestam.

Šogad saņemti vien daži iezvani, stāsta Valsts izglītības satura centra pārstāve Diāna Āboltiņa:

„Šajā svešvalodas sesijas laikā ir bijis tā, ka sūdzības saņemtas nav. Ir bijis tā, ka pāris reizes ir bijuši iezvana ieraksti, kuros cilvēks klusē. Varbūt pārbauda tālruņa darbību vai arī pārprot tā nozīmi, jo agrāk cilvēki domāja, ka var piezvanīt un runāties ar kādu otrā pusē. Nē, šī funkcija nav tāda. Var tikai ierunāt savu sakāmo, nevis runāties ar kādu.”

Pagājušā mācību gada eksāmenu laikā pavisam kopā saņemti vien desmit zvani. Tajos izteikti priekšlikumi, kā labāk varētu formulēt eksāmena tematus. Sūdzības saņemtas nav, to viedā daži joku zvani. Zvanu neesamība šonedēļ gan nenozīmē, ka eksāmenu laikā iztikts bez sarežģījumiem. Piemēram, Dagdas vidusskolā līdz šim nenoskaidrotas tehniskas kļūmes dēļ 12.klašu skolēniem eksāmena mutiskā daļa angļu valodā būs jākārto vēlreiz. Par to kāds Dagdas vidusskolēns informējis TV3 ziņas, nevis zvanījis uz tam it kā paredzēto uzticības tālruni. VISC to skaidro tā, ka iespējas informēt ir daudz un dažādas, tostarp mediji.

„Uz uzticības tālruni vai e-pastu par šo gadījumu mums ziņas nav ienākušas. Šie kanāli, kā informēt, ir vairāki. Arī kā izteikt savas sūdzības vai priekšlikumus,” saka Āboltiņa.

Tagad Valsts izglītības satura centra uzticības tālrunis darbosies, vien sākot ar 18.maiju, kad 12.klašu skolēni kārtos eksāmenu matemātikā. Tālrunis būs pieejams līdz pat pēdējai eksāmena dienai jūnijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti