Piedāvātā iniciatīva aicina lietderīgi izmantot ekrānus Rīgas sabiedriskajā transportā, izvietojot tajos operatīvu un objektīvu informāciju par Ukrainā notiekošo karu.
“Ja valsts tik ilgi ir ļāvusi Krievijas medijiem viņu prātus muļķot, tad valstij ir arī pienākums kaut ko darīt lietas labā, lai šie cilvēki atgūtu izpratni par realitāti. Man šķiet, ka visi redz, ka “Rīgas satiksmei” šādi ekrāni ir, tas ir resurss, ko var izmantot,” sacīja viena no iniciatīvas organizatorēm Rudīte Kalpiņa.
Iniciatīvas autori uzskata, ka vēstījumiem jābūt labi izplānotiem un koncentrētiem. “Un šis ir sava veida tests arī tam, cik ātri mēs apdraudējuma apstākļos spējam pārkāpt pāri sabūvētām birokrātiskām joslām un vienkārši īstenot kaut ko sakarīgu, manuprāt,” pauda Kalpiņa.
Rīgas domē apstiprināja, ka ir saņemti vairāki iniciatīvas iesniegumi un tie vēl esot jāizvērtē. Izvērtēšana notiekot mēneša laikā.
Savukārt pašvaldības uzņēmumā “Rīgas satiksme” pauda skepsi par kara gaitas atspoguļošanu sabiedriskajā transportā.
““Rīgas satiksme” jau praktiski no pirmās dienas savos monitoros ir izvietojusi Ukrainas karogu un arī attiecīgi Ukrainas kontūru Ukrainas krāsās. Ar to, ka mēs esam ar Ukrainu. Tāpat šim atbalstam uz visām sabiedriskā transporta durvīm ir izvietots Ukrainas karogs. Kas attiecas uz tieši kara fotogrāfiju izvietošanu monitoros, tad gribētu teikt, ka šis aspekts ir jāvērtē plašāk. Un, vērtējot arī no psiholoģiskā viedokļa, jo sabiedriskajā transportā brauc bērni. (..) Jāizvērtē ļoti, kā šīs te kara fotogrāfijas atstās ietekmi uz bērna psihi,” skaidroja sacīja „Rīgas satiksmes” Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Turklāt sabiedriskā transporta ekrāni neesot piemēroti operatīvu ziņu pārraidīšanai. Jāatgādina, ka tajos savulaik bija izvietotas gan ēdienu receptes, gan animācijas filmiņas.