Rēzeknes pilsētas sabiedriskā transporta pieturās vasaras periodā lielākoties pulcējas seniori un dažādu nozaru darbinieki, šonedēļ viņi gan centīgi diskutē un pēta maršrutu tīklu. Jau vairākas dienas autobusi pilsētā kursē pēc metropolitēna principa un nokļūšana no viena pilsētas rajona citā iespējama tikai ar pārsēšanos, vairākās pieturās mainīti arī transporta kustības laiki.
Visvairāk pārmaiņas skar iedzīvotājus pilsētas nomalē. Piemēram, vienā pilsētas daļā 10 agrāko reisu vietā kursē tikai pieci un ceturtais no tiem jau ir aizbraucis, savukārt pēdējais ir jāgaida vēl piecas stundas.
Līdz pieturām, kur sabiedriskais transports kursē biežāk, Dienvidu rajonā jāmēro aptuveni 15 minūšu garš ceļš. "Ļoti slikti būs, ja vajadzēs uz vilcienu tikt, jo, ja tu ej ar mantām un esi vecs. Trijos naktī mums vienmēr bija šeit maršrutene, tagad paskatījos, ka nav," sacīja rēzekniete Lidija.
Pilsētas centrā uzrunātie rēzeknieši pārmaiņas vērtēja dažādi. Vislielākās bažas ir par vecāko paaudzi un pārlieku drūzmēšanos galvenajā pārsēšanās pieturā pie autoostas no rīta un vakarā.
"Ja viņš pienāks un ja es tajā netieku iekšā, man nākamais ir plkst. 7.45. Man ir pusstunda, kura man ļoti daudz ko nozīmē. Es nevaru pusstundu kavēt," sprieda rēzekniete Lidija.
Uzņēmums "Rēzeknes satiksme" interviju piekrita sniegt tikai pēc tā dēvētās jautājumu saskaņošanas un lielāko daļu no tiem pāradresēja pilsētas domei. Vienīgais, ko izdodas uzzināt, sūdzības ir saņemtas un pašlaik – izskatītas.
Jautāts, vai pēc saņemtajām iedzīvotāju sūdzībām pieļauj iespēju mainīt un uzlabot sabiedriskā transporta tīklu, SIA "Rēzeknes satiksmes" pakalpojumu attīstības un pārdošanas vadītājs Viktors Borcovs norādīja: "Nevarēšu to laikam komentēt vienpersoniski. Balstoties uz saņemto iedzīvotāju iesniegumiem, sūdzībām, vēlmēm, tiks skatīti visi tie pielāgojumi."
Pilsētas vadība skaidro: pārveidotais sabiedriskā transporta tīkls ļaus pašvaldībai ietaupīt 100 – 150 000 eiro no dotācijām, ko tā ik gadu izmaksā uzņēmumam "Rēzeknes satiksme".
Tā tiek ņemts vērā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas ieteikums neizšķērdēt līdzekļus bezmaksas braucienu nodrošināšanai.
"Ņemot vērā, ka mēs virs miljona maksājam no domes budžeta "Rēzeknes satiksmei", lai nodrošinātu to maršrutu, es uzskatu, ka tas ir diezgan labs ieguvums. Tas ļaus mums pierādīt, ka bezmaksas braukšana ir laba lieta," skaidroja Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs ("Saskaņa").
Sabiedrisko transportu Rēzeknē vidēji dienā izmanto 10 000 pasažieru. Lai palīdzētu iedzīvotājiem un viesiem izprast jauno maršrutu braukšanas tīklu un laikus, iecerēts, ka pēc mēneša darbu uzsāks arī mobilā aplikācija un pieturās būs izvietoti informatīvie tablo.