Priekšvēlēšanu aģitācijai līdz šim visvairāk iztērējuši «Apvienotais saraksts», NA un «Attīstībai/Par!»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Laika posmā no 4. jūnija, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 5. septembrim lielākie priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņi bijuši "Apvienotajam sarakstam" (AS), kurā startē Latvijas Zaļā partija, Latvijas Reģionu apvienība un Liepājas partija, Nacionālajai apvienībai (NA) un apvienībai "Attīstībai/Par!" (AP), informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

AS šajā laikā noslēdzis līgumus par aģitācijas izdevumiem 437 088 eiro apmērā, NA iztērējusi 344 564 eiro, savukārt AP – 317 819 eiro.

Zem 300 000 eiro tēriņu sliekšņa ir "Saskaņa", kas līdz šim iztērējusi 271 176 eiro, Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) – 255 400 eiro.  Virs 100 000 eiro iztērējusi arī "Jaunā Vienotība" – 177 302 eiro, partija "Katram un katrai" – 161 545 eiro, "Konservatīvie" – 151 634 eiro, bet "Latvija Pirmajā vietā" nedaudz mazāk – 151 530 eiro.

Krietni mazāk priekšvēlēšanu aģitācijai līdz šim tērējusi partija "Suverēnā vara" – 42 715 eiro, "Tautas varas spēks" – 31 888 eiro, partija "Stabilitātei" – 19 133 eiro, "Latvijas Krievu savienība" (LKS) – 12 289 eiro, "Tautas kalpi Latvijai – 7846 eiro, "Progresīvie" – 3276 eiro, bet partija "Republika" – 1445 eiro.

KNAB informēja, ka partijas līdz 5. septembrim kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 2 386 659,03 eiro. 

KNAB atgādināja, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. 

Katrs no 19 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 708 053,30 eiro.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

KONTEKSTS:

Kārtējās Saeimas vēlēšanas notiks 1. oktobrī, sestdienā, no plkst. 7.00 līdz 20.00. 

Kopumā 14. Saeimas vēlēšanām reģistrēti 19 kandidātu saraksti, kuros uz 100 deputātu vietām parlamentā kopumā sākotnēji tika pieteikti 1832 deputātu kandidāti. Līdz ar CVK lēmumiem uz iekļūšanu Saeimā pretendē par trim kandidātiem mazāk – 1829.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti