Kā liecina Latvijas Televīzijas informācija, premjers Saeimā ceturtdien pēcpusdienā ir iesniedzis officiālu dokumentu par Matīsa virzīšanu satiksmes ministra amatam un sēdes sasaukšanu.
Visticamāk, Matīsu piektdien amatā iecels ar opozīcijas balsīm, jo Nacionālā apvienība joprojām neplāno Matīsu atbalstīt. Apvienību neapmierina ne vien Matīsa līdzšinējā darbība ministrijā, bet arī koalīcijas līgumā par šo nozari paredzētā dalītā „Vienotības” un Neatkarīgo deputātu atbildība.
„Pie pašreizējām problēmām satiksmes nozarē mums radās pārliecība, ka par nozari jābūt konkrētai politiskai atbildībai, un mēs aicinām „Vienotību” uzņemties politisko atbildību. Vēl jo vairāk, ja Olšteina kungs ir paziņojis par to, ka viņš skatās „Vienotības” virzienā – iespējams, ka neatkarīgie deputāti varētu pieslieties „Vienotībai”. Tad tāds sadalījums, kāds tas ir šobrīd koalīcijas līgumā, proti, ka politiskā atbildība „Vienotībai” un neatkarīgajiem deputātiem, - tas faktiski zaudē savu jēgu,” trešdien norādīja Nacionālās apvienības līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš.
Matīss gan iepriekš norādījis, ka no tālākas kandidēšanas atteiksies, ja nesaņems visas koalīcijas atbalstu. Atsakoties kandidēt, Matīss saglabātu savu līdzšinējo ietekmīgo Satiksmes ministrijas valsts sekretāra amatu.
Jau vēstīts, ka atbalstu Matīsa kandidatūrai paudusi "Vienotība", Reformu partija, neatkarīgie, kā arī atsevišķi Zaļo un Zemnieku savienības deputāti.