Panorāma

IKP pieaugumu vērtē piesardzīgi

Panorāma

Vēl nav nevienas specializētās audžuģimenes

Naktī salūzt vilciens, pasažieri neziņā

Pēc vilciena salūšanas naktī pasažieriem nācies meklēt iespējas nokļūt galamērķī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Naktī no pirmdienas uz otrdienu vilciena Rīga-Saulkrasti pasažieriem nācies pašiem meklēt iespējas nokļūt galamērķī. Īsi pēc pusnakts tehnisku iemeslu dēļ vilciens palika stāvam starp divām stacijām, līdz galastacijai neaizbraucis, bet cilvēki bija atstāti neziņā. Atbildīgajās institūcijās skaidro, ka sākotnēji informācijas tiešām trūcis un notikušais bijis kas ārkārtējs.

Vilciens, kuru pirmdien, 30.jūlijā, ap pusnakti piemeklēja tehnikās ķibeles, bija devies no Rīgas uz Saulkrastiem, kad starp stacijām Inčupi un Lilasti atskanējis būkšķis, pazudusi elektrība un vilciens apstājies.

Kāds šī reisa pasažieris aģentūrai LETA stāstījis - kad pēc pusstundas gaidīšanas pasažieri atstājuši vagonus, par tālāko rīcību, kā un kad nakts vidū avarējušā vilcienā palikušie cilvēki tiks nogādāti tālāk, informācija neesot sniegta.

Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" (PV) skaidro – sākotnēji neesot bijis zināms, cik nopietni ir bojājumi un cik ilgu laiku prasīs to novēršana. 

"Tāpēc pasažieri uzreiz varbūt nesaņēma vajadzīgo informāciju," vērtēja PV pārstāvis Egons Ālers.

Kad secināts, ka bojājumi nopietni, meklēti autobusi, kuri pasažieriem aizbrauktu pakaļ. Tos neesot bijis iespējams laicīgi noorganizēt un pasažieriem braukts pakaļ ar vieglajām automašīnām.

Stundu pēc notikušā aizbraucot līdz notikuma vietai, gan nācās secināt, ka pasažieri devušies prom pašu spēkiem.

"Šinī gadījumā, protams, mēs ļoti atvainojamies pasažieriem par sagādātājām neērtībām, visas biļešu maksas pasažieriem tiks kompensētas, pasažieri biļetes var nododot kasēs, kur biļeti iegādājušies, vai Centrālajā stacijā informācijas centrā," teica Ālers.

Problēmas vilcienam  radušās, jo salūdzis strāvas pieņēmējs jeb konstrukcija uz vilciena jumta, kas to savieno ar elektrības vadiem. Tas savukārt, visdrīzāk, noticis bojāta kontakttīkla vada turētāja dēļ.  Par infrastruktūru atbildīgajā uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" atzīst, ka detaļas pakāpeniski tiekot nomainītas, bet konkrētajā vietā tas vēl nebija darīts.

"Jāņem vērā, ka dzelzceļa kontakttīkls ir būvēts pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados. Attiecīgi mēs arī veicam gada laikā ļoti daudzu detaļu nomaiņu, acīmredzot viena no šīm detaļām bija bojāta (..). Tehnika ir tehnika, un kādā brīdī tā var sabojāties. Tas, protams, bija ārkārtējs gadījums, bet, protams, ka mēs pārbaudām un pārbaudīsim, lai nekas tāds neatkārtotos," teica "Latvijas dzelzceļa" pārstāvis Māris Ozols.

"Latvijas dzelzceļā" arī uzsver, ka šāda veida bojājumi, lai arī saistīti ar augstu spriegumu, cilvēkiem draudus nerada.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti