“Pasažieru vilciena” rīkotais jauno elektrovilcienu iepirkums atkal iestrēdzis – Iepirkumu uzraudzības biroja izveidotā iesniegumu izskatīšanas komisija nolēmusi, ka divu pretendentu – čehu “Škoda Vagonka” un spāņu “CAF” sūdzībās minēto faktu un apstākļu pilnīgai izvērtēšanai nepieciešams ilgāks laiks.
Tādēļ galīgā lēmuma pieņemšanas termiņš tagad pagarināts līdz šā gada 25. janvārim.
“Neapšaubāmi, jebkura sūdzība un to izskatīšanas gaita ietekmē kopējo iepirkuma procesu un var arī padarīt saspringtākus vilcienu ražošanas un piegādes grafikus, jo, kamēr IUB nebūs pieņēmis lēmumu, līgumu mēs nevarēsim slēgt,” atzina “Pasažieru vilciena” pārstāve Agnese Līcīte. Sākotnēji “Pasažieru vilciena” vadība plānoja līgumu ar jauno vilcienu piegādātāju noslēgt jau līdz pērnā gada oktobrim. Tomēr četru pretendentu iesniegto piedāvājumu izvērtēšana ieilga un iepirkuma uzvarētājs – spāņu uzņēmums “Talgo” tika paziņots tikai novembra otrajā pusē.
Tagad viss atkarīgs no Iepirkumu uzraudzības biroja lēmuma, apliecināja Līcīte.
“Šobrīd joprojām visu četru pretendentu iesniegtie piedāvājumi ir spēkā. Tā kā ar to viss ir kārtībā,” viņa norādīja.
Latvijas Radio jau vēstījis, ka sūdzības par jauno elektrovilcienu iepirkumu iesnieguši divi no četriem pretendentiem, proti, Čehijas kompānija “Škoda Vagonka” un Spānijas uzņēmums “CAF”. “Škodas” biznesa attīstības vadītājs Romāns Sorkins pērnā gada decembrī norādīja, ka iepirkumā uzvarējušā vilcienu ražotāja “Talgo” piedāvātais izmaksu apjoms neatbilst iepirkumu priekšmeta definīcijai un ir tikai daļa no iepirkumā izvērtējamiem parametriem.
“Šī iepirkuma mērķis nebija iesniegt lētākos paša vilciena cenas piedāvājumus. Šī iepirkuma mērķis bija atrast pašu labāku, zemāko cenu par vienu vilciena sēdvietu un 35 gadu darbības periodam. Tas bija iepirkuma mērķis. To “Pasažieru vilciens” un mediji daudzas reizes bija paziņojuši pirms galējo piedāvājumu saņemšanas. Balstoties šajos kritērijos, mēs izveidojām savu piedāvājumu,” uzsvēra Sorkins.
“Pasažieru vilciena” rīkotajā iepirkumā uzvarējušais uzņēmums “Talgo” 32 jaunos elektrovilcienus ir gatavs piegādāt par 225 miljoniem eiro. Šajā summā ietilpst arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība. Pēc jauno elektrovilcienu iegādes “Pasažieru vilciens” gatavojas ieviest tā dēvēto intervāla grafiku, kas nozīmē, ka tā dēvētajās pīķa stundās noslogotākajos maršrutos vilcieni kursētu ik pēc piecpadsmit minūtēm.