Kopš 1.februāra, kad darbu sācis Tukuma novada vienotais dispečeru dienests, saņemti 18 zvani, kas adresēti pašvaldības policijai, un 33 zvani komunālajai saimniecībai un citiem dienestiem. “Vairāk varbūt sadzīviskas lietas. Kāds never durvis vaļā, kādam ir kāda problēma mājās,” stāsta dispečerdienesta inspektore Annija Rabkeviča.
Ideja esot aizgūta no jelgavniekiem. Tukumā dispečerdienesta pārziņā ir gan videokameru novērošana, gan zvanu saņemšana, gan pāradresācija attiecīgajiem dienestiem problēmas novēršanai, turklāt visu diennakti.
“Ja problēma var gaidīt līdz rītam, protams, tā gaida un no rīta attiecīgajiem dienestiem tiek nodota ziņa un dienesti strādā. Ja problēma prasa risinājumu nekavējoties, ir dispečeram zināms, kur zvanīt, kam zvanīt un kā rīkoties,” stāsta vienotā dispečerdienesta idejas autors Indulis Zariņš.
Bet pilsētā izvietotās 60 videokameras, kas līdz šim palīdzējušas atrast vainīgo, kad pārkāpums jau noticis, tagad kalpos arī preventīvam darbam. “Pašvaldības policija līdz ar šī dienesta izveidi ir ieguvusi personu, kas visu diennakti novēro videokameras. Mums līdz šim arī nebija tādas iespējas,” stāsta Tukuma novada pašvaldības policijas priekšnieks Armands Hohfelds.
Par tekošiem jumtiem, nenotīrītām ielām un bedrēm uz ceļiem, kā arī citām ķibelēm uz bezmaksas tālruņa nummuru 8881 var zvanīt ne tikai Tukuma pilsētas, bet arī pagastu iedzīvotāji. Pagaidām gan daudzi par jaunā dienesta izveidi vēl nav informēti, bet cer, ka nodokļu maksātāju naudiņa nebūs iztērēta velti.
“Ideja ir laba. Nav jāstaigā, uzreiz var atrast. Tad nākošais jautājums – kā tad būs ar atbildi, ar to palīdzību? To mēs vēl redzēsim,” spriež tukumnieks Helmuts.
Vienotā dispečerdienesta izveide un aprīkojums no pašvaldības budžeta izmaksājusi gandrīz 72 000 eiro.