Panorāma

VAK „Latvija” – ar R.Paula dziesmu programmu „Rozes gars”

Panorāma

Studenti prasa vairāk līdzekļu augstākajai izglītībai

Par dīzeļvilcienu modernizācijas projektu – kriminālprocess

Par dīzeļvilcienu modernizāciju ierosina kriminālprocesu

Augustā ierosinātā resoriskā pārbaude par 22 miljonus eiro vērto sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizāciju nu pārtapusi kriminālprocesā. Valsts policijā apstiprina, ka kriminālprocess sākts oktobrī par noziedzīgu nodarījumu valsts institūciju dienestā un noziedzīgu nodarījumu pret īpašumu.

Saskaņā ar "Pasažieru vilciena" (PV) un uzņēmuma “DMU vilcieni” līgumu, modernizētajiem dīzeļvilcieniem pēc sākotnējiem plāniem uz sliedēm bija jābūt jau pērnā gada nogalē.

Taču termiņu pagarināja: sākotnēji līdz šī gada martam, tad 30. jūnijam un visbeidzot – līdz 20. septembrim.

Kavējot termiņus, arvien saruka arī pieejamā Eiropas nauda, un vismaz trīs miljoni no plānotajiem 13 jau ir zaudēti, bet par pārējo summu vēl jāgaida uzraugošās iestādes galavārds.

Turklāt pabeigtajiem vilcieniem regulāri tiek konstatētas tehniskas problēmas. Augustā par projekta realizāciju Ekonomikas policija sāka resorisko pārbaudi, un tagad ierosināts kriminālprocess.

Policijā atzīst, ka kriminālprocess sākts, jo resoriskā pārbaude nedod iespējas pārbaudīt visu vajadzīgo informāciju, piemēram, bankas dokumentus.

Aizdomās turēto kriminālprocesā šobrīd nav.

"Ņemot vērā, ka kriminālprocess ir sarežģīts un ir jāveic virkne izmeklēšanas darbību, jāanalizē daudz dokumenti, tad izmeklēšana nevarētu būt viegla un ātra," atzīst Valsts policijas ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes priekšnieka vietniece Ilze Sokolovska.

PV pārstāvis Egons Ālers sacīja, ka par kriminālprocesa ierosināšanu līdz pirmdienai, 31.oktobrim, uzņēmums vēl neesot informēts un arī policija no jauna neesot interesējusies – tik vien cik resoriskās pārbaudes laikā. "Resoriskās pārbaudes ietvaros, ko veica Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde, mēs saņēmām jautājumus, sniedzām paskaidrojumus, bet tas ir attiecībā uz resorisko pārbaudi," viņš pastāstīja.

Lai arī ziņas par izmeklēšanu ir skopas, noprotams, ka tiek izvērtēta gan PV valdes atbildība – kā tagadējās,pieņemot vilcienus ar tehniskām problēmām un arvien pagarinot termiņus, tā iepriekšējās, kuras laikā slēdza līgumu.

Tāpat tiek analizēta atbildīgo amatpersonu loma Satiksmes ministrijā, kas no komentāriem gan atturas. Tā norāda, ka atbildējusi uz Ekonomikas policijas jautājumiem, taču šīs ziņas ir klasificētas, jo satur komercinformāciju.

To, ka savulaik noslēgtais modernizācijas līgums bijis sasteigts un neizdevīgs, publiski iepriekš atzina arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), taču vienlaikus saskaņā ar konsultantu atzinumiem, projektu pabeigt bijis izdevīgāk, nekā to pārtraukt. Attiecīgais audits, kuru kompānijai KPMG pasūtīja PV, gan nav publiski pieejams.

Jau ziņots, ka jūnijā valdība ļāva pagarināt AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu modernizācijas projektu no 30.jūnija līdz šā gada 20.septembrim.

Dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Ārvalstu piegādātāji nespēja operatīvi piegādāt nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar to tika aizkavēta arī sertifikācija un nodošana ekspluatācijā.

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt