«Pasažieru vilciens» saņem visus modernizētos dīzeļvilcienus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Vakar, 19.septembrī, AS „Pasažieru vilciens” pieņēma ekspluatācijā pēdējo no sešiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem, līdz ar to ir noslēdzies Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts, informēja uzņēmums.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz deviņi miljoni ir Eiropas Kohēzijas fonda  līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro valsts līdzfinansējums.

Iepriekš vilcienu modernizācijai bija paredzēti 13 miljoni eiro kā ES līdzfinansējums.

„Pasažieru vilciena” ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedz 11,6 miljonus eiro. Modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot AS „Pasažieru vilciens” ieguldījumus.

No otrdienas AS „Pasažieru vilciens” pasažieriem piedāvā sešus mūsdienīgus, ES vides aizsardzības prasībām atbilstošus dīzeļvilcienus. Tie ir aprīkoti ar klimata kontroles iekārtām, iekāpšanas sistēmām, kas nodrošina ērtu iekāpšanu cilvēkiem ar kustības traucējumiem.

Sanitārās telpas ir piemērotas arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un aprīkotas ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem. Tāpat vilcienos ir ērtākas un plašākas sēdvietas, paaugstināta komforta klases vagons ar papildu ērtībām, mūsdienīga informācijas sistēma, kā arī visos vagonos pieejams bezvadu internets.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis atzīmē, ka ir izdarīts viss iespējamais darbs, lai noteiktajā termiņā pabeigtu sešu paredzēto dīzeļvilcienu modernizāciju un  saglabātu lielāko daļu ES līdzfinansējuma.

Jau ziņots, ka jūnijā valdība ļāva pagarināt AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu modernizācijas projektu no 30.jūnija līdz šā gada 20.septembrim.      

Dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks". Ārvalstu piegādātāji nespēja operatīvi piegādāt  nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar to tika aizkavēta arī sertifikācija un nodošana ekspluatācijā.

Sākotnējais projekta termiņš bija 2015.gada 31.decembris, taču pērn decembra sākumā “Pasažieru vilciens” to lūdza pagarināt līdz 2016.gada 30.jūnijam, pēc tam vēlreiz līdz 20.septembrim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti