Ogres pilsētu jau vēsturiski divās daļās sadala noslogotākā dzelzceļa līnija Krustpils – Rīga. Tādējādi teju katram ogrēnietim šķērsot dzelzceļu nākas pat vairākas reizes dienā. Visbīstamākā ir gājēju pārēja pie Mālkalnes prospekta, kur jāšķērso astoņi sliežu ceļi, uz kuriem nereti stāv arī rezerves vagoni.
“Tradiconāls jautājums un sens jautājums, un sāpīgs jautājums. Nav droši, un tas jārisina,” saka ogrēniete Aija. Autovadītājiem tas nozīmē stāvēšanu pie slēgtās barjeras.
Par drošāko risinājumu – tuneļa izbūvi – tiek runāts jau vairāk nekā 20 gadus, bet vienoties ar “Latvijas dzelzceļu” līdz šim nebija izdevies. Tomēr tagad vienošanās panākta. To apstiprina arī “Latvijas dzelzceļš”, un pēc formalitāšu nokārtošanas jau šogad tikšot izsludināts iepirkuma konkurss projekta izstrādei, kura izmaksas tiek lēstas aptuveni 80 000 eiro.
“Mēs projektēsim divus tuneļus. Gājēju un braucamo tuneli, un katrs ieguldīsim pa 50%. Pagaidām iet runa par projektēšanu, par būvniecību mēs pēc tam domāsim,” saka Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks Egīls Helmanis (Nacionālā apvienība).
Plānots, ka projekta izstrāde tiks pabeigta 2017.gadā, tad arī būs zināmas būvniecības izmaksas. Pašreiz tiek lēsts, ka abu tuneļu izbūvei būs nepieciešami aptuveni seši miljoni eiro.
Jāpiebilst, ka pie stacijas gājēju tunelis jau ir, tomēr iedzīvotāji to izmanto reti.
Kopumā 2015.gadā Latvijā notikuši 25 dzelzceļa satiksmes negadījumi.