NEPLP: Kiseļevs faktisko kontroli par «RT» nodrošina, pateicoties Putina parakstītam dekrētam

Eiropas Savienības (ES) Padomes sankciju saraksta iekļautais Dmitrijs Kiseļevs faktisko kontroli pār "RT" ("Russia Today") televīzijas programmām nodrošina, pateicoties Krievijas Federācijas prezidenta Vladimira Putina parakstītam dekrētam, ar kuru savulaik sākta "RT" īpašnieka - uzņēmuma "RIA Novosti"- likvidācija, norādīts medijiem izplatītajā Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) paziņojumā. 

ĪSUMĀ:

  • NEPLP aizliegusi Latvijā izplatīt septiņas "RT" ("Russia Today") grupas programmas.
  • Aizliegtās "RT" programmas ir ES sankcijām pakļautā Dmitrija Kiseļeva vienpersoniskā valdījumā un pārziņā.
  • Šonedēļ NEPLP informēs arī citu ES dalībvalstu mediju regulatorus un aicinās tos lemt par "RT" programmu aizliegšanu.
  • "RT" televīzijas programmu īpašnieks/tiesību turētājs ir uzņēmums "TV-Novosti".
  • Savukārt “TV-Novosti” vienīgais dibinātājs ir uzņēmums "RIA Novosti".
  • "RIA Novosti" kopš 2013. gada 20. decembra atrodas likvidācijas stadijā.
  • "RIA Novosti" likvidācijas komisijas vadītājs ir Dmitrijs Kiseļevs, kurš ir vienīgā persona, kurai ir tiesības bez pilnvaras darboties uzņēmuma vārdā.

NEPLP uzsvēra, ka sabiedrībai ir tiesības zināt par padomes rīcībā esošajiem faktiem. "NEPLP kā Latvijas elektronisko mediju regulators šonedēļ par šiem faktiem, kas atklāj ES sankcijām pakļautā Kiseļeva saistību ar "RT", informēs ES mediju regulatorus un sagaidām, ka līdzīgu lēmumu pieņems arī pārējās ES dalībvalstis," informēja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

NEPLP norādīja, ka saskaņā ar valsts drošības iestāžu informāciju televīzijas programmas - "RT" ("Russia Today")"; "RT HD"; "RT Arabic"; "RT Spanish"; "RT Documentary HD"; "RT Documentary", kā arī "RT TV", kuras tiek izplatītas Latvijas teritorijā, ir sankcijām pakļautā Dmitrija Kiseļeva vienpersoniskā valdījumā un pārziņā.

Rezultātā NEPLP nolēma aizliegt Latvijā izplatīt septiņas programmas, kas Latvijas drošības iestāžu vērtējumā ir ietekmīgākie Krievijas propagandas kanāli Rietumos. Lēmums ir stājies spēkā 6. jūlijā no tā paziņošanas brīža oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, par to nekavējoties informējot visus Latvijas kabeļoperatorus. Tāpat šonedēļ NEPLP informēs arī citu ES dalībvalstu mediju regulatorus un aicinās tos lemt par "RT" programmu aizliegšanu. 

""RT" televīzijas programmu īpašnieks/tiesību turētājs ir uzņēmums "TV-Novosti", kas ir dibināts 2005. gada 6. aprīlī. Savukārt “TV-Novosti” vienīgais dibinātājs ir federālais unitārais uzņēmums "Krievijas starptautiskās informācijas aģentūra "RIA Novosti"" ("RIA Novosti"), kas kopš 2013. gada 20. decembra atrodas likvidācijas stadijā. "RIA Novosti" likvidācijas komisijas vadītājs ir Krievijas Federācijas pilsonis Dmitrijs Kiseļevs, kurš ir vienīgā persona, kurai ir tiesības bez pilnvaras darboties uzņēmuma vārdā. Ņemot vērā minēto, konstatējams, ka Dmitrijs Kiseļevs faktiski īsteno kontroli pār "RIA Novosti", tās aktīviem, finanšu līdzekļiem un saimnieciskajiem resursiem, kā arī "RIA Novosti" faktisko darbību likvidācijas procesā," teikts paziņojumā.

Papildus NEPLP norādīja, ka pamats "RIA Novosti" likvidācijai ir 2013. gada 9. decembrī Krievijas Federācijas prezidenta Vladimira Putina parakstītais dekrēts "Par dažiem pasākumiem valsts plašsaziņas līdzekļu efektivitātes paaugstināšanai". Šī dekrēta 6. punktā uzdots "likvidēt federālo valsts unitāro uzņēmumu "Krievijas starptautiskā informācijas aģentūra “RIA Novosti"". Savukārt minētā dekrēta 7. punktā norādīts, ka līdz ar "RIA Novosti" likvidēšanu dibinātāja tiesības attiecībā uz organizācijām, kuras dibinājis federālais valsts unitārais uzņēmums "Krievijas starptautiskā informācijas aģentūra "RIA Novosti"", pāriet federālajam valsts unitārajam uzņēmumam "Starptautiskā informācijas aģentūra "Rossiya Segodnya"". No minētā izriet, ka līdz ar uzņēmuma "RIA Novosti" likvidēšanu tā dibinātāja tiesības mediju uzņēmumā "TV-Novosti" pāries "Rossiya Segodnya" rīcībā, skaidroja NEPLP.

KONTEKSTS: 

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, ievērojot Eiropas Savienības Padomes noteiktās sankcijas, nolēmusi aizliegt Latvijā izplatīt septiņas "RT" ("Russia Today") grupas programmas, kas Latvijas drošības iestāžu vērtējumā ir ietekmīgākie Krievijas propagandas kanāli Rietumos.

"RT" ir 2005. gadā Krievijā izveidots, starptautiskajai sabiedrībai paredzēts televīzijas programmu tīkls, kas raida angļu, spāņu, arābu un citās valodās, savās pārraidēs izplata ar Kremļa oficiālo pozīciju saskaņotu saturu. Pārraidēs "RT", līdzīgi kā citi Kremļa propagandas kanāli, Latviju centušies atainot kā neizdevušos valsti. Savukārt Dmitrijs Kiseļevs ir viens no redzamākajiem Krievijas propagandas kampaņu īstenotājiem un televīzijas raidījumu vadītājs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti