NEPLP izbeidz lietu par iespējamo pārkāpumu LTV7 intervijā ar Ragozinu

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izbeigusi administratīvā pārkāpuma lietu par iespējamo Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma pārkāpumu LTV7 raidījumā "TČK" pārraidītajā intervijā ar žurnālistu Leonidu Ragozinu, liecina NEPLP 2. jūnija lēmums.

NEPLP ir veikusi LTV7 pārbaudi par programmas ietvaros 29. martā izplatīto raidījumu "TČK", kurā par situāciju Ukrainā raidījuma vadītājs Aleksejs Dunda runāja ar Ragozinu, un tā atbilstību normatīvo tiesību aktu prasībām.

NEPLP pēc administratīvā pārkāpuma lietas ierosināšanas ir ieguvusi informāciju, kas ir atspoguļota LTV paskaidrojumos un Aizsardzības ministrijas un Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu ombuda atzinumos. NEPLP norādīja uz to, ka "TČK" laikā izplatītā informācija nav viennozīmīgi vērtējama kā tāda, kas ir izplatīta, neievērojot pienācīgu precizitāti un neitralitāti.

Turklāt NEPLP ir konstatējusi, ka 2022. gada 20. maijā sabiedrisko mediju ombuds Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) mājaslapā ir patvaļīgi publicējis administratīvā pārkāpuma lietas materiālus, tādējādi, iespējams, radot priekšrocības LTV lietas izskatīšanas laikā.

NEPLP nekonstatē Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteikto vispārīgo programmas veidošanas nosacījuma pārkāpumu. Tāpēc uzskatāms, ka pārkāpums nav noticis. Attiecīgi lietvedība administratīvā pārkāpuma lietā ir izbeidzama, secinājis NEPLP.

KONTEKSTS:

Aizsardzības ministrs Artis Pabriks ("Attīstībai/Par") aprīļa sākumā publiskā vēstulē, kuru nosūtīja SEPLP un NEPLP, kritizēja LTV7 pārraidīto interviju ar žurnālistu Leonidu Ragozinu.

Pabriks vēstulē, kuru publiskojis mikroblogošanas vietnē "Twitter", Ragozinu nosauca par iespējamu Krievijas ietekmes aģentu, kurš atskaņo Krievijas propagandas vēstījumu par notiekošo karu Ukrainā, atzīmēdams, ka šāda satura pārraidīšana Latvijas krievvalodīgajiem iedzīvotājiem neļauj iegūt objektīvu informāciju, bet turpina ierobežot dezinformāciju grožos.

Sabiedrisko mediju uzraugs saskatīja politiskā spiediena mēģinājumu Pabrika vēstulē, bet mediju ombude uzsvēra brīvību izvēlēties informācijas avotus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt