Panorāma

Skatītāja: «Rossija 24» -- vēl sliktāks par «Rossija RTR»

Panorāma

Atklāj eiro ieviešanas operācijas detaļas

Sabiedrība var pārprast

Mediju eksperts: Sabiedrībā lēmumu par «Rossija RTR» var pārprast

Mediju eksperts Sergejs Kruks neizslēdz, ka daļa iedzīvotāju Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) rīcību, apturot Krievijas televīzijas kanāla „Rossija RTR” retranslāciju uz trīs mēnešiem, var ne vien nesaprast, bet arī nonākt pie secinājumiem, kas pretēji politiķu un mediju uzraugu vēlamajiem mērķiem. 

“Rossija RTR”  ir sestais skatītākais televīzijas kanāls Latvijā. Vairums operatoru, tostarp valsts daļēji kontrolētais „Lattelecom”, ievērojuši medijus uzraugošās padomes lēmumu. Taču ir arī vairāki būtiski izņēmumi. Satelīttelevīzijas operators “VIASAT” retranslāciju turpina, bet vairāki kabeļtelevīzijas operatori “Rossija RTR” vietā raida vēl blīvāku ziņu un analītisko pārraižu kanālu “Rossija 24”.

„Lattelecom” juridiskās daļas direktors Toms Meisītis skaidro, ka šajā kanālā tiek raidītas ziņas un analītika 24 stundas dienā un „tā ietekme daudz lielāka, nekā informatīvi izklaidējošam kanālam”.

„Ko mēs varam teikt. Acīmredzot padomei būtu jābūt pietiekami tālredzīgai. Pēc burta izpildīts, mērķis nav [sasniegts],” pauž Meisītis.

NEPLP gan ir pārliecināta, ka tās lēmumi ir pilnīgi skaidri, kā arī apelē pie uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības.

Padomes priekšsēdētājs Ainārs Dimants saka, ka „šeit ir ļoti skaidrs ceļa plāns”.

„Skaidrs, kā virzīties, izņemot situāciju ar VIASAT, kur nav skaidrs. Īpaši korporatīvā sociālā atbildība. Pelnīt naudu ar naida un kara propagandu nav smuki, maigi izsakoties. Programma piedalās arī mūsu reklāmas tirgū,” norāda Dimants.

Tiesa, bez valsts politikas īstenotājiem un apraides operatoriem ir arī pati sabiedrība. Tā valsts rūpes ne tik vien varētu nesaprast, bet arī nonākt pie secinājumiem, kas pretēji politiķu un mediju uzraugu vēlamajiem mērķiem.

Mediju eksperts, Rīgas Stradiņa universitātes profesors Sergejs Kruks pieļauj, ka daži var nonākt pie secinājuma – „vienkāršota sazvērestības teorija - ir ko slēpt, negrib, lai uztver kaut kādu informāciju”.

„Ja reiz to negrib, tad tur ir kāds racionāls grauds. Plus vēl, ko uzsver krievu mediji, iejaukšanās privātajā biznesā. Esmu samaksājis, un man to atņem,” norāda Kruks.

Lai gan eksperti atzīst, ka labākais risinājums ir piedāvāt kvalitatīvu un interesantu satura alternatīvu, tomēr tas ir dārgāk, ilgāk un sarežģītāk. Laikā, kad risinās informatīvais karš, priekšroku dod ātrākiem risinājumiem.

Jau ziņots, ka ievērojot NEPLP lēmumu „Lattelecom" otrdien pārtraucis TV kanāla "Rossija RTR" retranslāciju, tomēr citi operatori to neplāno darīt, vai arī atraduši veidu kā apiet šo lēmumu.  Vairāki operatori piedāvā arī televīzijas kanālu Krievijas oficiālās TV un radio kompānijas “Rossija 24”, kas dažos komentāros ir vēl radikālāks, un NEPLP sola to pārbaudīt.

Pirmdien stājas spēkā aizliegums uz trīs mēnešiem Latvijā retranslēt kanālu „RTR Rossija”. Vairākos „Rossija RTR" ziņu un citos raidījumos no 2.  līdz 17.martam NEPLP konstatēja, ka notikumi atspoguļoti ļoti tendenciozi un tiek interpretēti atbilstoši Krievijas Federācijas ārpolitikas pamatnostādnēm, attaisnojot pret suverēnu valsti vērstu militāru agresiju, kuru ir nosodījušas lielākā daļa pasaules demokrātisko valstu. Ziņu sižetos dominē viedoklis, ka pretēji starptautisko tiesību normām Krievijas Federācijas prezidentam ir visas tiesības ievest Ukrainā karaspēku, lai aizsargātu krievvalodīgos iedzīvotājus.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt