LSM.lv pērn pacīnījies ar «tvnet.lv» par otro vietu lasītāko ziņu portālu topā

Pērn stabilas līdera pozīcijas ziņu portālu  vidū saglabāja "delfi.lv", kamēr par otro un trešo vietu cīnījušies portāli "tvnet.lv" un LSM.lv. Savukārt 2020. gada auditorijas rekordus pērn pārsniegušas vietnes "la.lv", "nra.lv" un "santa.lv", liecina uzņēmuma "Gemius" apskats par apmeklētākajām ziņu vietnēm pērn.

Top 10 ziņu mediju interneta vietņu topā stabilas līdera pozīcijas visa gada garumā noturējis portāls "delfi.lv", kas gada griezumā lielāko auditoriju no visām ierīcēm kopā (t.i., datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem) sasniedzis oktobrī – 882 000 "Real Users", nepārsniedzot iepriekšējā gada rekordu, kad 2020. gada decembrī portālu apmeklēja 898 000 lietotāji. Oktobrī "delfi.lv" uzrādījis arī augstāko lapu skatījumu skaitu – teju 127 000 000 "Page views".

Pirms gada portāls "tvnet.lv" ieņēma stabilu otro pozīciju starp ziņu medijiem, bet 2021. gada aprīlī, maijā, jūlijā un oktobrī kopējās statistikas topā vietni apsteidza sabiedrisko mediju ziņu portāls LSM.lv.

Tāpat kā topa līderis, arī vietne "tvnet.lv" savu lielāko auditoriju no visām ierīcēm kopā sasniedza pērn oktobrī, kad portālu apmeklēja 732 000 lietotāju, nepārsniedzot 2020. gada martu, kad portāls sasniedza 803 000 lasītāju.

Tikmēr LSM.lv, visa gada garumā cīnoties par otro pozīciju ar "tvnet.lv", gada pēdējā mēnesī tomēr piekāpās portālam "jauns.lv", nokrītot uz ceturto pozīciju topā.

Arī LSM.lv auditorijas ziņā veiksmīgākais bija oktobris, kad portāls sasniedza 738 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā, tomēr nepārsniedza 2020. gada rekordu – 747 000 "Real Users".

Taču LSM.lv piedzīvojis vērā ņemamu apmeklējuma pieaugumu,

jo vēl gadu iepriekš – 2020. gada sākumā – portāls starp ziņu vietnēm ieņēma sesto pozīciju ar 543 000 lasītājiem, gadu turpinot piektajā un sestajā pozīcijā, un tikai 2020. gada pēdējā mēnesī pakāpjoties uz godpilno trešo pozīciju.

"2021. gadā portāla LSM.lv apmeklējums bija ļoti labs. To skaidrojam ar visai drūmajiem notikumiem pasaulē un Latvijā. Kā savu spēcīgāko kvalitāti redzam "nopietno" ziņu veidošanu. Līdz ar to laikā, kad ierobežojumu dēļ bija "vieglo" notikumu vakuums, LSM.lv veiksmīgi izdevās piesaistīt plašāku lasītāju skaitu.

Laikā, kad arvien plašāk izplatās informācija no nezināmiem avotiem, priecājamies, ka lasītāji kā uzticamas informācijas avotu ir izvēlējušies mūs. Paldies viņiem!"

komentēja LSM.lv vadītājs Voldemārs Oliņš.

 

Tikmēr ceturtā lasītākā ziņu medija pozīcijas gandrīz visa gada garumā saglabāja portāls "jauns.lv", lielāko auditoriju sasniedzot janvārī – 685 000 lietotāju no visām ierīcēm –, un tikai augustā atdodot savu pozīciju vietnei "la.lv", bet jau decembrī pakāpjoties uz trešo pozīciju starp ziņu vietnēm. "Jauns.lv" stabili saglabā pozīcijas arī kā otrs apmeklētākais ziņu medijs pēc lapu skatījumu skaita. Tikmēr vietnei "la.lv" gadu aizvadot kā piektajai apmeklētākajai ziņu vietnei, lielāko auditoriju – 639 000 lietotāju – portāls sasniedza novembrī, vien par tūkstoti pārsniedzot 2020. gada rekordu – 638 000 "Real Users".  Vēl 2020. gadā portāls "la.lv" ziņu mediju topā divreiz ieņēma septīto pozīciju, bet zemāko auditoriju sasniedza, esot sestajā pozīcijā pērnā gada jūnijā, kad portālu apmeklēja 554 000 "Real Users", kopš tā laika auditorijai tikai pieaugot un vairs neatkārtojot šo antirekordu 2021. gadā.  

"Portāls "la.lv" ir kļuvis par multimediju, kura redakcija strādā ciešā sadarbībā ar TV24 redakciju un citiem vietējā satura veidotājiem, nodrošinot operatīvu informāciju un papildinot to ar aktuāliem viedokļiem, ko sniedz amatpersonas, nozaru līderi un sabiedrības domas ietekmētāji. Veidojot ciešāku sadarbību starp "la.lv" un "TV24"  redakciju veidoto saturu, mūsu mērķis ir kļūt par vienu no galvenajām platformām, kur saņemt pēc iespējas dažādāku skatījumu uz ik vienu notikumu," komentēja akciju sabiedrības "Tv" valdes loceklis Klāvs Kalniņš.

Gada pirmajos trīs mēnešos ieņemot topa sesto pozīciju un martā sasniedzot lielāko auditoriju pērn – 599 000 lietotāju –, ziņu portāls "apollo.lv" aprīlī savu pozīciju atdeva vietnei "skaties.lv", gadu aizvadot kā septītā populārākā ziņu vietne, tikai oktobrī apmainoties vietām ar "nra.lv" un nokrītot uz astoto pozīciju.

Tomēr pēc lapu skatījumu skaita "apollo.lv" ieņem ceturto vietu starp topa vietnēm, un lapu skatījumu skaitu gada griezumā saglabājis stabilu – no 20 līdz 30 miljoniem lapu skatījumu. Tikmēr vietne "skaties.lv", deviņus mēnešus aizvadot sestajā pozīcijā, savu lielāko auditoriju uzrādīja pagājušā gada janvārī, kad to apmeklēja 593 000 "Real Users", nepārsniedzot 2020. gada rekordu, kad novembrī portāls sasniedza 624 000 lietotāju lielu auditoriju.

Uzrādot gada auditorijas kāpumu pat par 40 procentiem, portāls "nra.lv" visvairāk lietotāju sasniedza oktobrī, kad portālu apmeklēja 585 000 lietotāju, pakāpeniski sasniedzot šādu auditoriju no 356 000 apmeklētājiem februārī un pārsniedzot 2020. gada lielāko auditoriju – 500 000 "Real Users". Auditorijas pieaugums oktobrī ļāva portālam šajā mēnesī pakāpties arī uz septīto pozīciju starp ziņu vietnēm, pārējo gadu aizvadot astotajā pozīcijā.

"2021. gadā tika turpināta 2020. gadā ļoti veiksmīgi aizsāktā "Neatkarīgās Rīta Avīzes" papīra versijas pāreja uz kvalitatīvu digitālu laikrakstu. Tas deva iespēju vienā portālā – "nra.lv" - apvienot gan aktuālākās ziņas, gan arī kvalitatīvu žurnālistiku – pētnieciskus rakstus, notikumu analīzi, intervijas. Šis modelis ir sevi ļoti labi pierādījis," komentēja SIA "Mediju nams" valdes priekšsēdētājs Nauris Kāpostiņš.

Teju visu 2021. gadu devīto pozīciju starp topa vietnēm ieņēma vietne "santa.lv". Uzrādot pakāpenisku auditorijas pieaugumu kopš augusta, kad portālu apmeklēja 279 000 lietotāju, decembrī "santa.lv" sasniedza gada griezumā lielāko auditoriju – 399 000 "Real Users" no visām ierīcēm kopā, pārsniedzot 2020. gada lielāko auditoriju – 351 000 lietotājus no visām ierīcēm kopā.

"Līdz ar galvenā redaktora maiņu portāls "santa.lv" ir uzņēmis jaunu un mērķtiecīgu attīstības kursu, vēl vairāk domājot par lasītājiem, kuri interesējas par sabiedrībā notiekošajām aktualitātēm un dzīvesstilu. Esam veikuši arī vairākus tehniskus uzlabojumus un jaunievedumus, kas pielāgoti lasītāju paradumiem un atvieglo navigāciju mājaslapā," atzīmēja izdevniecības "Žurnāls Santa" reklāmas pārdošanas nodaļas vadītājs Oskars Šubrovskis.

Par desmito pozīciju topā gada garumā cīnījās portāls "diena.lv" un divi ziņu mediji krievu valodā – "bb.lv" un "lv.sputniknews.ru".

Gada pirmajos divos mēnešos topu noslēdza vietne "diena.lv", savu lielāko auditoriju – 234 000 "Real Users" – sasniedzot janvārī. Savukārt martā, kā arī no jūlija līdz decembrim topu noslēdza vietne "bb.lv", kurai, tāpat kā vairumam citu, veiksmīgākais mēnesis izrādījās oktobris, kad portālu apmeklēja 313 000 lasītāju. Tikmēr aprīlī, maijā un jūnijā desmitais lasītākais ziņu medijs bija vietne "lv.sputniknews.ru", lielāko auditoriju – 215 000 lasītāju – sasniedzot jūnija mēnesī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt