Dienas ziņas

Valmierā atjauno Sv. Sīmaņa baznīcas torni

Dienas ziņas

Jaunās biļešu cenas šokē Pierīgas iedzīvotājus

Pedagogiem ir jautājumi ministrei

Izglītības ministre atbild uz Latgales skolotāju jautājumiem par reformu

Par izmaiņām izglītības jomā un arī atalgojuma jautājumu pedagogiem joprojām daudz jautājumu, un par tiem arī šodien runāja Latgalē, kurp vizītē bija devusies izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.  

Seiles viesošanās Latgalē savā dzimtajā Preiļu 1.pamatskolā bija īpaši gaidīta.  Bez draudiem par streiku, bet mierīgā gaisotnē ministre centās atbildēt uz visiem pedagogu jautājumiem, un galvenais joprojām ir neizprotamais algas modelis.

Preiļu 1.pamatskolas direktore Nora Šņapste stāstīja, ka skola vēlējās nogaidīt, „bet tagad es saprotu, ka visas skolās mēģinās skatīties, kā tas strādā, un tad jau redzēs, kas no tā visa sanāk; skolotāji noguruši no solījumiem, aprobācijā vēl daudz neskaidrību, kas prasa precīzu izskaidrošanas darbu, lai katrs skolotājs saprot, kā tas tiek uzskaitīts un par ko tiek samaksāts”.

Atbildot ministre skaidroja, ka mērķis ir pakāpeniski izveidot tādu izglītības sistēmu, lai skolotāji saņemtu vismaz valstī esošo vidējo atalgojumu par normālu darba laiku.

„Joprojām uzskatot, ka princips "nauda seko skolēnam" ir pareizs, tai pašā laikā jāatzīst, ka šī sistēma nebija pārdomāta. Lai mēs nonāktu pie labām algām, mums nepietiek tikai ar formulas maiņu, bet nepieciešams mērķtiecīgāk pārdomāt skolu tīklu,” atzīst ministre.

Jautājums, kā saglabāt mazās skolas lauku reģionos, ir vēl sāpīgāks. Arī Preiļu 1. pamatskolā vēl pirms 10 gadiem mācījās vairāk nekā viens tūkstotis bērnu, taču šobrīd pamatskolas audzēkņu skaits ir nepilni 500.

„Sākumskolas posmā ir jābūt pēc iespējas tuvāk bērnu dzīvesvietai. Runājot par vidusskolu, tas ir arī iestrādāts izglītības pamatnostādnēs, mērķis ir veidot stipru vidējās izglītības posmu, tomēr ne pavisam mazas klases,” skaidroja ministre.

„Ir jāskatās uz katru skolu individuāli, aicinājums pašvaldībām arī raudzīties uz skolām, kas ir, piemēram, uz divu dažādu pašvaldību robežām, un skatīties, vai ir lietderīgi uzturēt divas skolas, bet nav jautājums par to, ka varētu tikt rosināts slēgt mazās lauku skolas,” saka ministre.

Ministre atzina, ka, tikai pašai redzot apstākļus, kur strādā skolotāji, un kopīgi izrunājot problēmas, var veiksmīgi veidot izglītības politiku. Tāpēc šī nav pēdējā tikšanās ar pedagogiem.

Šonedēļ valsts sekretāru sanāksmē izskatīts jautājums, ka vidusskolas klašu atvēršana, nesasniedzot minimālo skolēnu skaitu, varētu būt iespējama ar pašvaldības līdzfinansējumu. Tiesiskais regulējums to pieļautu. Pašvaldībās lēmums būtu jāpieņem līdz šā gada 1.martam. 

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti