Pēc tik ilga laika, kas pavadīts, redzot citam citu tikai datora ekrānā, skolas programmā pat ieviestas izmaiņas. Jaunieši atkal mācās būt kopā, tikai šoreiz ar masku un divu metru attālumā, sēžot teltī vai skolas stadionā.
Drīzāk pikniks vai pārgājiens nāk prātā, redzot to, ko dara 7. klases skolēni. Taču arī šī ir daļa no atgriešanās pie mācībām klātienē. Šī ir privāta skola, mācības notiek angļu valodā. Pilsētvide, jo skola atrodas starp dzīvojamām mājām un biroju ēku, arī dara savu. Skolotāja stāstīto pārtrauc motoru rūkoņa, bet vēl pēc brīža - blakus ēkā strādājošie ģeneratori. Bet jaunieši ir laimīgi atkal tikties.
Skolēni kļuvuši pieaugušāki
“Jā, ir mazliet traucējoši, bet ir arī jauki. Tu esi tuvāk dabai un sajūtas ir dabiskas. Ir tik labi atkal būt skolā. Ir gan vieglāk mācīties, gan ir jauki satikt atkal klasesbiedrus. Un ir vienkārši labi būt atpakaļ un sajust, ka lietas mainās,” stāsta 7. klases skolniece Karena Kristena.
Mācības tiešsaistē Karena atceras kā nepārejošu sajūtu, ka skola ir tavā istabā.
“Bija grūti, jo bija sajūta, ka tu nepārtraukti esi skolā. Pat tad, kad nemācījies. Bet bija labi, ka nebija agri jāceļas. Un mājasdarbus varēja pildīt jebkurā laikā. Bet trūka sadarbības ar klases biedriem.”
Klases audzinātājs Daniels Dodžs atzīst, ka tiešsaistes laiks viņa audzināmajiem licis pieaugt.
“Daži ir kļuvuši daudz pastāvīgāki un atbildīgāki. Šajā vecumā viņi kļuvuši daudz pieaugušāki. Bet citi tam nav gatavi un viņi jūtas kā apmaldījušies.”
Tāpēc skolotājs ir priecīgs, ka ievērojot visus nosacījumus, stundas atkal var notikt klātienē.
“Tā ir lieliska ideja. Jo risks ir zems, te ir nepārtraukta ventilācija, jo esam ārā, svaigā gaisā.”
Pagaidām literatūras un matemātikas vietā ir badmintona turnīrs un galda spēles.
Bērni ir sociālas būtnes
“Bērni ir sociālas būtnes. Viņiem vajag būt kopā ar citiem. Sociālā labklājība ir tikpat svarīga, tāpēc mēs sākam ar to, ka bērni sēž un vienkārši sarunājas.
Viņiem tas viss bija tik liels izaicinājums. Un mēs tik ļoti ceram, ka viņi nezaudēs zinātkāri,” stāsta Rīgas Starptautiskās skolas direktors Šeins Kells.
Bez tīri praktiskām lietām – teltīm un galdiem teritorijā – skolai bija jādomā par skolotāju noslodzi un darba plānu. Citas klases joprojām mācās attālināti. Taču skolotāji jauniešus konsultē privāti, klātienē.
“Viņiem tiešām ir bijis grūti. Mūsu mērķis vispirms bija atgriezt bērnus skolā, un, atkarībā no viņu vecuma, palīdzēt viņiem saprast, ka skola joprojām pastāv! Skola joprojām ir šeit un viņi joprojām ir daļa no skolas,” uzsver Kells.
Šī ir pirmā nedēļa, kad septītā klase mācās laukā. Protams, savas korekcijas āra nodarbībām var ieviest arī laika apstākļi. Tiklīdz skolēni būs apraduši viens ar otru, pedagogi atgriezīsies arī pie stundu saraksta.