12 jaunajiem tramvajiem Daugavpilī bija jābūt nogādātiem jau pirmdien. Taču jauno transporta līdzekļu duča vietā joprojām piegādāts tikai viens, turklāt pilsētas iedzīvotāji līdz šim nav tajā spēruši savu kāju. Tranportlīdzeklis ir nobraucis paredzēto testēšanas kilometrāžu – 500 kilometrus, bet tramvajs nekursē tādēļ, ka Baltkrievijas partneru puse nav sniegusi nepieciešamo tehnisko dokumentāciju.
„Es nevaru atbildēt mūsu partneru vietā, kāpēc viņi nevar atsūtīt to dokumentāciju, kas ir līgumsaistībās paredzēta. Vai nu nav viņiem pašiem nav pilnsabiedrības iekšienē pietiekoši labi koordinēta sadarbība, varbūt ir kaut kāda neizpratne par kaut kādām prasībām, kas parādās, atvedot produkciju uz ES, šeit, vai arī līdz galam nav padomājuši, kādā veidā šos dokumentus noformēt," situāciju komentē Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis.
Kaut arī piegādātāji telefonsarunā sola, ka vajadzīgo dokumentāciju atsūtīs jau pirmdien, Daugavpils pilsētas domei nav arī oficiālas informācijas par to, kādā veidā Baltkrievijas uzņēmums plāno pildīt uzņemtās saistības turpmāk. Neziņā par nākotni Daugavpils puse tramvaju piegādes ieilgušajā stāstā ir gatava dažādiem notikumu attīstības scenārijiem.
„Baltkrievijas uzņēmums ir iedevis neoficiālu informāciju, kurā viņi izskata iespēju līdz decembrim piegādāt astoņus četrasu vagonus, par sešasu tramvaju piegādi atkal nekādas informācijas nav (..) būtu labi, ja mēs saņemtu informāciju un arī līgumā noteiktās piegādes. Ir skaidrs, ka, lai kā viņas turpmāk nāktu, bez soda sankcijām šāds piegādes notikt vairs nevarēs, tā ka partneriem jārēķinās ar soda sankcijām. Ja mēs nesaņemsim pietiekoši daudz un pārliecinošus argumentus par piegāžu veikšanu un atbilstību līguma nosacījumiem, tad būsim spiesti izskatīt jautājumu par līguma laušanu (..) Ilgāk par maksimums novembra vidu mums gaidīt nekādu iespēju vairs nav," norādīja Lāčplēsis.
Tikmēr AAS „Belkomunmaš" un SIA „Agmen Consulting Bureau" pilnvarotā persona Sergejs Batrakovs mierina, teikdams, ka tramvaji Daugavpilī būs līdz Ziemassvētkiem. „Mēs ceram, ka šos tramvajus jau izmēģināsim darba procesā un nodosim lietošanai (..) Ja Daugavpils dome pieprasīs sankciju izmaksu, mēs to noteikti apspriedīsim (..) Mēs strādājam līguma rāmjos, tramvaju pārvalde pieņem tramvajus saskaņā ar katru specifikācijas burtu," skaidro Batrakovs.
Projekta realizācijas termiņš ir 2013.gads. Ja projekta pasūtītāja pusei radīsies šaubas par to, vai Baltkrievijas–Latvijas piegādātāju apvienība var šajā termiņā izpildīt nosacījumus, līgums tiks lauzts, un Daugavpils dome vērsīsies Satiksmes ministrijā ar lūgumu pagarināt projekta realizācijas termiņu, jo jauni tramvaji pilsētā ir nepieciešami jau sen.