Informācija, ka negadījumu Pleskavā izraisījis pretimbraucošais autobuss, parādījās jau uzreiz. Taču nu apstiprinājums tam gūts arī no videoreģistratora, ar kādiem ir aprīkoti visi „Ecolines” autobusi.
Ierakstā, kas ir uzņēmuma rīcībā, var redzēt, ka sadursmi izraisījis pretimbraucošā autobusa vadītājs, kurš negaidīti izbraucis pretējā braukšanas joslā. „Ecolaines” norāda, ka avārijas raksturu atklāj arī tas, kur sadursmes brīdī sēdējuši visi bojāgājušie.
Nav ziņu, vai visi pasažieri autobusā bija piesprādzējušies. Noteikumi paredz, ka pasažierus nemaz nedrīkst pārvadāt, ja tie drošības jotas nelieto, norāda CSDD. „Ecolines” gan saka - trieciena smaguma dēļ tas gan nepasargātu minētos pasažierus, taču atzīst, ka pārējos, kas guvuši traumas - gan. Tāpēc tagad tam pievērsta pastiprināta uzmanība. „Tieši Krievijā ir likums, ka autobusiem ir jābūt aprīkoties ar siksnām, un mēs arī pasažieriem to stāstam. Un kā man šodien ir ziņojuši, tie autobusi, kas tālāk ir braukuši, stjuarti visiem ir paziņojuši, un visi piesprādzējušies - tas jau ir šodien noticis. Jo mums jau autobusi kursē, kā viņi ir kursējuši,” saka „Ecolines” valdes priekšsēdētājs Andris Podgornijs.
Tikmēr saistībā ar avāriju turpinās seku apzināšana un kompensāciju jautājuma kārtošana. Iesaistījusies arī Ārlietu ministrija.
Jau ziņots, ka „Ecolines” autobusā gāja bojā četri cilvēki, un tik pat - otrā. Bet traumas guvuši kopumā vairāk nekā 20 pasažieri. „Tie, kuri tika hospitalizēti, tie jau ir no slimnīcas izrakstīti un devušies vai nu atpakaļ uz Latviju vai tālāk uz Maskavu, bet par tiem, kas diemžēl gājuši bojā, tika palīdzēts ar nepieciešamo formalitāšu kārtošanu, kā arī saziņu ar tuviniekiem, un tā kā visas šīs personas bijušas apdrošinātas, tad sadarbībā ar apdrošināšanas kompānijām tiek risināts arī jautājums par viņu mirstīgo atlieku transportēšanu,” norāda Podgornijs.
Kompensācijas pienākoties neatkarīgi no tā, kurā valstī - Krievijā vai Latvijā - tuvinieki bojāgājušo izvēlējušies apglabāt. Arī cietušie var pretendēt uz atlīdzību.