Briškens LTV "Rīta panorāmā" pauda cerību, ka līdz gada beigām noslēgsies vilcienu sertifikācija, kas ir laikietilpīgs un sarežģīts process, lai no nākamā gada elektrificētajā zonā parādītos jauni vilcieni.
Uz norādi, ka iepriekš sākt ekspluatēt jaunos vilcienus solīja rudenī, ministrs atbildēja, ka sertifikācijas process "nāk ar riskiem", tāpēc viņš iedotu vēl pāris mēnešus un prognozēja, ka vilcieni būs tikai nākamgad.
KONTEKSTS:
Iepriekš – šī gada februārī – vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau šīs vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā šī gada rudenī.
Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.
Katrs vilciens sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.
Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.
Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.