Rīta Panorāma

Intervija ar valsts kontrolieri Rolandu Irkli

Rīta Panorāma

ASV sniegs palīdzību kara noziegumu izmeklēšanā Ukrainā

Sākas bērnu satiksmes drošībai veltīta kampaņa

Ceļu satiksmes negadījumos šogad cietuši vairāk nekā 300 bērni; sāk drošības kampaņu

Dažādos ceļu satiksmes negadījumos (CSN) Latvijā šā gada pirmajos sešos mēnešos cietuši vairāk nekā 300 bērni, un tas ir lielākais CSN cietušo bērnu skaits kopš 2019. gada, intervijā Latvijas Televīzijas (LTV) raidījumā "Rīta panorāma" atzina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) vadītājs Aivars Aksenoks.

"Bērni cietuši gan kā gājēji, gan braucot ar velosipēdiem, bet visvairāk kā pasažieri. (..)

Dinamika nav patīkama, jo faktiski, salīdzinot ar šo periodu iepriekšējos gados, tik slikti nav bijis kopš 2019. gada," klāstīja CSDD vadītājs.

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) virsārste Renāte Snipe atzina, ka slimnīcas apkopotie dati  liecina, ka pērn septiņos mēnešos slimnīcā nokļuva ap 116 ceļu satiksmes negadījumos cietuši bērni, bet šajā laika posmā šogad – 150.

"Ja mēs runājam par bērniem, kas ir krituši vai kā citādi nonākuši pie mums tādēļ, ka ir bijuši kaut kādi negadījumi, kas ir saistīti ar velosipēdiem, tad to skaits ir pieaudzis par ceturto daļu – pērn bija 300, šogad ir 400. Nemainīgs skaits ir bērnu, kas gūst traumas ar skrituļslidām, parastajiem skrejriteņiem. Tie ir ap 357 mēneša laikā," stāstīja Snipe. 

BKUS virsārste Renāte Snipe
00:00 / 00:21
Lejuplādēt

 Viņa atzina, ka lielākās bažas ir par negadījumiem ar elektriskajiem skrejriteņiem. "Tajos cietušo skaits ir pieaudzis no 40 pērn līdz 54 [cietušiem bērniem] šogad. Būtībā ir dubultojies to bērnu skaits, kuri pie mums nonāk tādēļ, ka viņi ir cietuši, braucot ar motorolleru. Ja pagājušajā gadā tie bija 12, tad šogad tie ir jau 23," sacīja BKUS virsārste.

Viņa atzina, ka pēdējos septiņos gados daudz runāts par bērnu drošību gan mājās, gan uz ielas.

"Bērnu skaits valstī samazinās, jo dzimstība samazinās, bet traumatisma skaits pieaug, un tā ir ļoti liela baža," atzina Snipe.

Viņa teica, ka problēma ir apstāklī, ka ķiveres, pārvietojoties ar velosipēdu un līdzīgiem braucamajiem, arvien netiek izmantotas. CSDD novērojumi liecina: lai arī bērniem līdz 12 gadu vecumam, braucot ar velosipēdu vai līdzīgu transportlīdzekli, ir jāvelk ķivere, reāli to dara tikai trešā daļa. Vēl satraucošāki ir dati par bērna piesprādzēšanu automašīnā – 40% gadījumu tas netiek darīts, piebilda Aksenons.

CSDD dati liecina arī to, ka šogad puse no ceļu satiksmes negadījumos uz elektroskrejriteņa cietušajiem bērni bijuši jaunāki par likumā noteiktajiem 14 gadiem. Kā arī – tikai 7,4% skrejriteņa lietotāju izmanto ķiveri.

Lai uzsvērtu drošas pārvietošanās nozīmi ceļu satiksmē, CSDD, BKUS un Valsts policija ceturtdien, 27. jūlijā, sāks satiksmes drošības kampaņu "Tava priekšzīme – svarīgākā ceļazīme!".

"Šoreiz kampaņā kā mērķauditoriju izvēlējāmies tieši pieaugušos, vecākus, jo man liekas, ka tas pirmais padoms ir rādīt labu piemēru bērniem, rādīt visās lietās labu piemēru. Gan sākot ar to, ka mazu bērniņu piesprādzē automašīnā sēdeklītī, gan arī pie sarkanās [luksofora] gaismas neejot pāri [ielai], gan arī uzliekot ķiveri, braucot ar velosipēdu.

Visās lietās, lai bērns jau no mazām dienām to saprastu. Viņam par to pēc tam vairs nebūs jādomā – tā viņam būs kā tāda dzīves norma," sacīja CSDD vadītājs.

Viņaprāt, ar policijas sodiem nepanāks drošu pārvietošanos ceļu satiksmē. "Šī ir lieta, ko ar policijas palīdzību mēs nepanāksim. Šo mēs tiešām varam panākt ar tādu audzinošu iespaidošanu, nevis ar kaut kādiem sodiem," piebilda Aksenoks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti