Biļetes Rēzeknes autoostā vēl pirms došanās uz peronu iespējams iegādāties tikai ar skaidru naudu. Tuvākā naudas izņemšanas vieta ir pāri ielai veikalā, taču tā darbalaiks nav pakārtots autoostai.
"Gadās, ka tikai skaidrā naudā paliek kādi divi eiro un nevar aiziet nopirkt biļeti, un autobusā arī dažreiz nevar nopirkt," sacīja Viļānu iedzīvotājs Dzintars.
Uzzināt Rēzeknes autoostas nostāju nav nemaz tik vienkārši. Publiski pieejamā kontaktinformācija ved pie dispečeriem, savukārt tālāk jāveic vēl vismaz septiņi zvani dažādiem adresātiem.
Arī paši darbinieki nav īsti pārliecināti par to, kas ir viņu vadītājs, un mudina sazināties ar Oļegu Harčenko. Viņš sazvanīts atklāja, ka vairāk nekā divus gadus nestrādā SIA "Rēzeknes autoosta". Arī uzrunātā autoostas dispečere nevarēja neko pateikt par uzņēmuma vadību.
Vienīgais uzņēmuma valdes loceklis, pēc datu bāzes "Lursoft" datiem, ir Uldis Laizāns, ar kuru arī aicina sazināties autoostas ēkas īpašnieki – firma "Marno J" Rīgā. Viņa vietā gan rakstiski atbildi sniedza grāmatvedības nodaļa, atzīstot, ka klientiem jāsaskaras ar neērtībām, taču, tā kā autopārvadātājiem nav pienākuma segt autoostas izdevumus par biļešu pārdošanu, nav arī uzstādīts bankas terminālis, par ko banka ņem nomas un transakcijas komisijas maksu.
"Mēs arī reti varam sasniegt to īpašnieku. Viņš ļoti reti pie mums ierodas. Mēs viņam dosim ziņu, bet, man liekas, ka tas būs ērtāk, ja mēs atbildēsim rakstiski," teica SIA "Rēzeknes autoosta" grāmatvedis Artjoms Kovaļevskis.
Šī ir vienīgā autoosta Rēzeknē, tikmēr pašvaldības komentārs īss – autoosta ir privātīpašums, vietvarai nav teikšanas pār to.
"Mēs tur neko neregulējam, mēs pat ietekmēt nevaram. Mums nav nekādas sadarbības. Tā ir viņu izvēle. Vai ir labas pārvaldes princips? Kādā sakarā mēs komentēsim?" jautāja Rēzeknes valstspilsētas Komunikācijas un ārējās sadarbības speciāliste Nataļja Jupatova.
Autotransporta direkcijā skaidroja, ka Rēzeknes autoosta atbilst II kategorijai un tai ir pienākums biļetes pārdot iepriekš, taču kādā veidā – tas paliek pašu izvēlē.
"Ministru kabineta noteikumi nepasaka, kādā veidā viņiem tās būtu jāpārdod. Tā var būt tikai skaidra nauda, tā var būt tikai ar bankas kartēm. Viņi saņem pēc tam tās subsīdijas, viņi dabū valsts naudu par to, ka viņi apkalpo pasažierus," norādīja Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.
Rēzeknes autoostas grāmatvedis gan rakstiski solīja tuvāko nedēļu laikā ieviest iespēju par biļetēm norēķināties arī ar bankas kartēm.