Kāds cilvēks notiekošo filmē no mašīnas, parādot panelī āra temperatūru. Tā ir plus divi grādi. Komentārā izskan, ka strādājot profesionāļi. Video parakstīts šādiem vārdiem:
"Kāds var man paskaidrot, priekš kam jāber sāls ar ķīmiju pie +2 grādiem, kad pat nav sniega? Ceļu izšķaidīšanai?"
"Re:Check" pēc atbildes vērsās Rīgas Tehniskajā universitātē. Būvniecības un mašīnzinību fakultātes vadošais pētnieks Viktors Haritonovs skaidroja, ka temperatūrā nedaudz virs nulles kaisīšana var notikt, lai novērstu melnā ledus veidošanos:
"Plus trīs, četri, pat līdz plus pieci – tā ir normāla parādība, kad notiek kaisīšana. Tur darbojas klasiski fizikas likumi."
Atkarībā no mitruma un gaisa spiediena ledus var veidoties arī temperatūrā virs nulles.
"Skaidrs, ka, ja nekaisa un mums būs ledus, būs daudz avāriju, daudz bīstamu situāciju. Es domāju, ka tā bēda būs daudz lielāka, ja mēs neminimizēsim šo risku. Tāpēc tas ziemas apstākļiem ir normāls pasākums. Tā noteikti nav nekāda muļķība. Tā ir tehniski korekta, izplānota darbība," sacīja Haritonovs.
Tāpat jānorāda, ka sāls kaisīšana neizkausēs jau esošu ledu. Taču, ja, piemēram, saules vai automašīnu radītās berzes iespaidā ledus sāks kust, sāls daļiņas samazinās iespēju, ka ūdens sasals no jauna.