Dienas ziņas

Atjauno vairākus gadus pamesto Ārdavas muižu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Rīgas lidosta izstrādājusi trokšņu stratēģisko karti

Lidostas «Rīga» apkaimes iedzīvotāji var iepazīties ar jauno trokšņu karti

Lidosta "Rīga" šonedēļ Mārupes un Babītes iedzīvotājiem prezentē jauno lidostas trokšņa stratēģisko karti – dokumentu, kurā apkopota informācija par gaisa kuģu radīto skaņu ietekmi.

Ceturtdien, 10. augustā, iedzīvotāji ar karti var iepazīties, un amatpersonu atbildes uz jautājumiem saņemt Piņķos, Babītes kultūrizglītības centrā – no plkst.18 līdz 20

Lidostas "Rīga" galvenais trokšņu speciālists Jānis Brižs
00:00 / 00:50
Lejuplādēt

Lidmašīnu pacelšanās un nosēšanās, protams, rada troksni, taču lidostas Rīga apkaimē ir kļuvis ievērojami klusāks. To parāda lidostas izstrādātā jaunā trokšņu stratēģiskā karte, kurā apkopota informācija par gaisa kuģu radīto trokšņu ietekmi.

Jaunā lidostas trokšņa stratēģiskā karte izstrādāta, vadoties no 2022.gada datiem. Salīdzinājumā ar iepriekšējo, 2016.gada datos balstīto trokšņa karti, teritorijas platība, kur diennakts trokšņa rādītājs ir lielāks par rekomendējamiem 55 decibeliem ir samazinājusies par 20% - līdz 21,2 kvadrātkilometriem. Un par 19% līdz 33,3 kvadrātkilometriem ir samazinājusies platība, kur troksnis pārsniedz 45 decibelus.

Trokšņa līmeņa samazinājuma iemeslus skaidroja lidostas "Rīga" galvenais trokšņu speciālists Jānis Brižs: "Lai gan mums ir pieaudzis gan pasažieru, gan pārvadāto kravu skaits, gaisa kuģi ir bijuši lielāki, un lidojumu skaits ir bijis mazāks. Un arī šie gaisa kuģi ir bijuši klusāki.

Un arī papildus tam vēl ir veiktas lidojumu procedūru izmaiņas, kas panāk to, ka gaisa kuģi ir nedaudz augstāk un līdz ar to arī ir klusāki.

Tas ir tāds kumulatīvs efekts no dažādiem aspektiem, kas ir izraisījuši šo samazinājumu. Vēl viens būtisks aspekts, ka ir mainījies tas, uz kurieni gaisa kuģi lido. Tie vairāk lido uz rietumiem, mazāk uz austrumiem. Un tad tiem iedzīvotājiem, kas dzīvo tuvu lidostai nedaudz uz rietumiem, tas samazinājums varētu būt nedaudz mazāks, nekā tiem, kas, piemēram, nedaudz uz austrumiem no lidostas dzīvo."

Lai mazinātu troksni, lidosta arī veicina visa skrejceļa izmantošanu it sevišķi nakts laikā. Kā arī tiek apsvērta iespēja, ka nākotnē lielāka daļa gaisa kuģu paceļas dienvidu virzienā un nosēžas no dienvidiem, jo uz dienvidiem no lidostas iedzīvotāju apkaimēs ir ievērojamai mazāk nekā ziemeļu virzienā.

Interesanti, ka,

neskatoties uz trokšņa ietekmētās platības samazinājumu, gaisa kuģu trokšņa ietekmēto iedzīvotāju skaits ir pieaudzis.

Tas saistīts ar iedzīvotāju skaita pieaugumu Pierīgā, kurus paaugstināts trokšņa līmenis acīmredzami neaptur no vēlmes dzīvot Mārupē vai Babītē.

Jāpiebilst, ka trokšņu stratēģiskā karte lidostai ir jāizstrādā ik pēc pieciem gadiem. Šoreiz tā tika izstrādāta vēlāk tāpēc, ka Covid-19 pandēmijas laikā strauji kritās lidojumu skaits un tajā laikā iegūtie dati nebūtu korekti un varētu maldināt potenciālos lidostas apkaimes iedzīvotājus.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti