Dienas ziņas

Līdz nākamajai nedēļai būs skaidrība par valdības amatu sadalījumu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Grobiņā tūristus gaidīs virtuālais speciālists un mākslīgais intelekts

Grobiņā atklāts pirmais tūrisma informācijas punkts ar virtuālo konsultantu

Grobiņā tūristus tagad sagaida virtuālais konsultants, kuram drīzumā pievienosies arī mākslīgā intelekta izveidots tūrisma speciālists. Šādu pakalpojumu nodrošina trešdien atklātais tūrisma informācijas punkts, kura darbība Dienvidkurzemes novada pašvaldībai atsvērs nepieciešamību pēc papildu speciālistu piesaistes. 

Uz jautājumiem par tūrismu gan Grobiņā, gan visā plašajā Dienvidkurzemes novadā tiešsaistē pēc maiņu grafika atbild novada tūrisma informācijas centru darbinieki. Kopskaitā viņu ir 13, un pašvaldībā saprasts, ka Latvijā lielākajam novadam ar to nepietiek, bet jaunu darbinieku algošanai trūkst līdzekļu. Tad radusies ideja īstenot ārvalstīs noskatītu pieredzi par tūrisma biroju ar iespēju speciālistu uzrunāt videozvanā.

Grobiņas tūrisma informācijas punkts
Grobiņas tūrisma informācijas punkts

Dienvidkurzemes novada tūrisma speciālists, domes deputāts Raimonds Reinis (Zaļo un zemnieku savienība) norādīja: "Viņš ir izmaksājis aptuveni 20 000 eiro, bet, ja būtu radījuši jaunas darba vietas, tagad mēs katru gadu ietaupām ap 20 tūkstošiem. Jau pirmajā gadā mēs šīs izmaksas noliekam pa nullēm." 

Esošajiem tūrisma speciālistiem tas gan prasa plašāku zināšanu klāstu.

Dienvidkurzemes novada Tūrisma centra direktore Ieva Skābarde sacīja: "Ir jābūt tai spējai būt par Dienvidkurzemes vēstnesi – ne tikai savas vietas patriotu, bet arī visu kopīgo. Pie tā arī strādājam."

Jaunais tūrisma informācijas punkts Grobiņā strādās 24/7 režīmā, taču speciālisti videozvanā sniegs konsultācijas tikai darba laikā. Pagaidām tūristiem tad jāiztiek ar bukletiem un ekrānā atrodamo informāciju, taču jau tuvākajā laikā šeit darbu sāks arī mākslīgā intelekta radīts tūrisma konsultants.

Grobiņas tūrisma informācijas punkts
Grobiņas tūrisma informācijas punkts

Rucavas Tūrisma informācijas centra vadītāja Natālija Grauduže atzīmēja: "Var teikt – arī konkurents, bet tehnoloģijas mūsu darbā ir neizbēgamas, tā ir tikai virzība uz attīstību, manuprāt."

Pagaidām mākslīgais intelekts vēl tikai uzkrāj informāciju, kā arī analizē, kādus jautājumus tūristi uzdod un par ko interesējas. Novada tūrisma speciālisti savukārt vēros, kāda ir centra apmeklētāju attieksme pret sniegto pakalpojumu un kas vēl būtu uzlabojams.

Jaunā tūrisma centra apmeklētāji sacīja:

Man patīk, ka dzīvs cilvēks apkalpo, arī ekrāniņš var būt. Mums ļoti patīk Grobiņa. 

Šī iespēja, ka sagaida ekrāns priekšā, ir kaut kas jauns, nebijis, neko tādu neesmu piedzīvojusi. Man gan patīk, ka priekšā ir dzīvs un smaidīgs cilvēks, kurš arī zina vietējo vietu, uz vietas te dzīvo.

Pagaidām tūrisma informācija šeit galvenokārt pieejama angļu un latviešu valodā, taču, tā kā šovasar lielākā daļa tūristu bijuši no Lietuvas, jau tiek domāts, ka mākslīgā intelekta darbiniekam būs jārunā arī lietuviski.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti