Šajā mācību gadā 9. klašu centralizēto eksāmenu snieguma slieksni necels

Šajā mācību gadā 9. klašu centralizēto eksāmenu snieguma slieksni necels un saglabās 10% līmenī, kāds tas bija pagājušajā mācību gadā, informēja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Šādu lēmumu IZM skaidro ar pagājušās eksaminācijas sesijas rezultātiem un to, ka pašlaik tiek izstrādāta izlīdzinošā gada koncepcija tiem 9. klašu skolēniem, kuri eksāmenos nav sasnieguši noteikto snieguma līmeni un nesaņem apliecību par obligātās pamatizglītības ieguvi.

Vidējās izglītības posmā 12. klašu centralizēto eksāmenu slieksnis šajā mācību gadā ir 15%, kā tas paredzēts jau iepriekš.

IZM ir sagatavojusi atbilstošo noteikumu grozījumus, kurus virza izskatīšanai valdībā.

IZM atzīmēja, ka lēmums šajā mācību gadā par 9. klašu centralizēto eksāmenu snieguma sliekšņa saglabāšanu 10% līmenī pieņemts, izvērtējot visus eksāmenu norises aspektus. Īpaši ņemts vērā, ka centralizētie eksāmeni ir svarīgs priekšnosacījums skolēnu tālākās izglītības un karjeras attīstības iespējām, tādēļ nepieciešams attīstīt kvalitatīvus un ilgtspējīgus risinājumus, gan lai uzlabotu skolēnu sniegumu, gan gadījumiem, kad attiecīgajā gadā skolēnu sniegums ir nepietiekams.

Šobrīd IZM izstrādā Izlīdzinošā gada koncepciju, lai 2024./2025. mācību gadā nodrošinātu izglītības iespēju piedāvājumu tiem 9. klašu skolēniem, kuri nav sasnieguši prasīto snieguma līmeni un nesaņem apliecību par obligātās pamatizglītības ieguvi.

Viens no paredzētajiem risinājumiem ir piedāvāt skolēniem apgūt arodizglītības programmu, kuru, jau sākot no nākamā mācību gada, varēs īstenot vispārizglītojošās skolas sadarbībā ar profesionālās izglītības iestādēm.

Šis risinājums neprasa arī būtiskus normatīvo aktu grozījumus, norādīja IZM. 

Izlīdzinošā gada koncepcijas ietvaros plānots izstrādāt arī profesionālās pamatizglītības programmas, ko īsteno profesionālās izglītības iestādes. Šāda veida izglītības programmu īstenošanu plānots uzsākt 2025./2026. mācību gadā. Tas ir konceptuāli jauns risinājums – viengadīga programma bez kvalifikācijas iegūšanas, kurā tiek piedāvāti profesionālo kompetenču moduļi atbilstoši jauniešu interesēm, klāstīja IZM. 

Paralēli notiekot darbs pie Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas uzlabošanas, lai tehnoloģiski nodrošinātu efektīvu eksaminācijas darbu vērtēšanu, rezultātu ievadi un sertifikāta saņemšanu, atklāja IZM.

KONTEKSTS:

Vēl pirms pāris gadiem sekmīgai eksāmenu nokārtošanai pietika ar 5% pareizu atbilžu. Tāpēc toreizējā izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece virzīja izmaiņas, kas paredzēja pakāpenisku eksāmena nokārtošanai vajadzīgo atbilžu sliekšņa celšanu, līdz tas sasniegtu 20% nākamā mācību gada beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti