Ķīnu interesē sauszemes pārvadājumi uz Eiropu, bet diemžēl Latvijai cauri visdrīzāk lieli apjomi neies.
“Domāju, ka ķīnieši spēlē savu spēli. Viņiem interesē kravas laist pa sauszemi, ko viņi arī dara. (..) Skaidrs, ka pamatzars iet uz dienvidiem no mums no Krievijas - Minska, Varšava un tālāk Rietumeiropas ostas un loģistikas centri.
Mēs nevaram būt pārāk sagaidoši uz lielām Ķīnas kravām, kas aizvietos tradicionālās kravas.
Vest kravas no Ķīnas, protams, ir īsāk nekā ar konteinerkuģiem, bet atkal pārkraut mūsu ostās un pārvest uz kādu Zviedrijas ostu, kur tas aizies uz ne pārāk lielo Skandināvijas tirgu, nav pārlieku nozīmīgs bizness,” saka Zīle.
Viņš arī norāda uz Krievijas pieteikto kravu plūsmas maiņu caur savām ostām, mazinot tranzītu cauri Latvijas ostām. Tajā pašā laikā Zīle saka, ka pašlaik nav skaidrs, kā attīstīsies Rietumu un Krievijas attiecības.
“Tīri no ekonomiskās efektivitātes viedokļa nepārprotami Baltijas valstu jūras ostām ir nākotne tranzīta pārvadājumos austrumu – rietumu virzienā. Ne velti tās ir radušās savulaik,” viņš skaidro.
Ziņots, ka 2016.gada novembrī Rīgā svinīgi sagaidīts Latvijas un Ķīnas organizētais testa vilciens. Turklāt Rīgā notiekošajā samitā "16+1" Ķīnas pārstāvji pauda, ka ir ieinteresēta sadarboties ar Latviju, radot loģistikas centrus ostās, līdzdarbojoties "Rail Baltica" celtniecībā, kā arī sadarbojoties tūrismā.