Vilcienu nomas konkurss - poļi «izkrīt»; izskatīs tikai divus piedāvājumus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Polijas uzņēmums "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz" (PESA) dokumentācijas, kas iesniegta „Pasažieru vilciena” (PV) konkursā par vilcienu nomu, ir nepilnīga, līdz ar to iepirkumā izskatīs tikai divu pretendentu piedāvājumus - "Hyundai Rotem Company"  un "Stadler Bussnang", Latvijas Radio raidījumā „Pēcpusdiena” pastāstīja PV vadītājs Artis Birkmanis. 

Polijas uzņēmums nebija iesniedzis nedz finanšu piedāvājumu, nedz tā nodrošinājumu.  Birkmanis atzina, ka poļu piedāvājumu neizskatīs un konkursā piedalīsies tikai divi pretendenti.   

Birkmanis arī uzsvēra, ka konkursa piedāvājumu atvēršana ir liels solis uz priekšu, un uzņēmums maijā cer parakstīt līgumu. „Tad, cerams,  varēsim zināt, kad būs jaunie vilcieni,” sacīja Birkmanis.

Elektrovilcienu nomas konkursa pretendentu iesniegtie pieteikumi ir tik apjomīgi, ka tie ir iesniegti trijās lielās kartona kastēs, kuras iepirkumu komisijas vadītājs Normunds Sinkevičs atvēra ar lielām šķērēm.  

Latvijas centienus iegūt jaunus vilcienus gan aptumšo vēl joprojām neatrisinātais strīds ar Spānijas uzņēmumu CAF par iepriekšējo, neveiksmīgo iepirkumu un šī uzņēmuma iesniegtās sūdzības iepirkumu uzraudzības birojā un Eiropas Komisijā. Tomēr, pēc „Pasažieru vilciena” vadītāja domām, sūdzībām tomēr nevajadzētu kļūt par šķērsli tālākajai iepirkuma virzībai.

PV gatavos informāciju Iepirkumu uzraudzības birojam, jo uzņēmums uzskata, ka taisnība ir „Pasažieru vilciena” pusē un sūdzības netraucēs parakstīt līgumu. Savukārt sūdzībā EK ir pārsteigums, jo „es domāju, ka Komisijai ir nedaudz citas funkcijas nekā izskatīt divu komersantu strīdus Latvijā”, sacīja Birkmanis.

Kopumā elektrovilcienu iepirkumā ir plānots izlietot 153,6 miljonus eiro, un par šo naudu ir paredzēts iegādāties no 25 līdz 45 jauniem vilcienu sastāvus.  

Jau ziņots, ka Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" konkursā par elektrovilcienu nomu pieteikušies trīs pretendenti, informēja uzņēmumā. Piedāvājumu iesniegusi Šveices kompānija "Stadler Bussnang", Dienvidkorejas "Hyundai Rotem Company" un Polijas "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz" (PESA).

Iesniegtajos piedāvājumos vienas vienības mēneša vidējā nomas maksa ir no 35 079 eiro līdz 50 817 eiro, vienas vienības remontu izmaksas uz 1000 kilometriem ir no 287,84 eiro līdz 559 eiro, bet piegādes termiņi no 18 līdz 28 mēnešiem.

 "Pasažieru vilciena" iepirkums paredz elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem. Uzņēmums par labāko variantu jauno vilcienu pasūtīšanai izvēlējies nomu uz 15 gadiem ar nomas termiņa beigās atlikušo vērtību 20% apmērā no vilcienu vērtības, pēc nomas termiņa tos atpērkot, kā arī veicot kapitālo remontu un ekspluatējot vēl 15 gadus. Kā optimālo elektrovilcienu skaitu kompānija iepriekš nosaukusi 32.

Viens no iemesliem, kāpēc elektrovilcienu modernizācija bija nepieciešama, ir saistīta ar Latvijas plāniem paplašināt un pārveidot esošo elektrificēto dzelzceļu sistēmu - esošie vilcieni ar  modernizēto tīklu strādāt nespētu. Tomēr uz pašu apjomīgo dzelzceļa elektrifikācijas projektu nedrošības ēnu šobrīd met Eiropas Savienības un Krievijas iespējamās savstarpējās sankcijas, jo projekts lielā mērā balstījās uz pieņēmumu, ka caur Latvijas sliežu ceļus joprojām noslogos tieši Krievijas kravas. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti