Eiro fokusā

"Lursoft" jaunais pakalpojums palīdzēs novērtēt partneri pirms uzsākt eksportu

Eiro fokusā

Mazajiem uzņēmējiem vieglāku nodokļu nomaksu sola pēc gada

Tirgotājiem pirms Ziemassvētkiem nākas pielāgoties pandēmijas radītajiem izaicinājumiem

Šogad būs «interneta Ziemasvētki» – bez tirdziņiem, bet vairāk ar tirgošanos tiešsaistē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Laiks pirms Ziemassvētkiem tirgotājiem ierasti bijis ļoti darbīgs un arī ienesīgs. Veikalos parādās dažādas svētku preces, pilsētu laukumos tiek uzslieti tradicionālie Ziemassvētku tirdziņi, piesaistot ne tikai lielas vietējo iedzīvotāju, bet arī tūristu plūsmas. Daudzi steidz iepirkt dāvanas un rotājumus. Tomēr Covid-19 pandēmija un tās dēļ noteiktie ierobežojumi ieviesuši savas korekcijas.

ĪSUMĀ:

  • Lielākie ieguvēji būs tie uzņēmumi, kas pielāgojušies tirdzniecībai tiešsaistē.
  • Reklamēšana sākās jau oktobrī, vēlāk svētku sezona izstiepta, norāda eksperts.
  • Viņš prognozē, ka pēc pirmajām pāris decembra nedēļām būs problēmas ar piegādēm.
  • Daudz eksperti minējuši – šie būs "interneta Ziemasvētki".
  • Pētījums: vismaz ceturtā daļa britu plāno preces Ziemassvētkiem šogad iepirkt ātrāk.
  • Daudzās valstīs šogad nebūs tradicionālo Ziemassvētku tirdziņu.
  • Prognozes atšķiras par to, cik daudz līdzekļu cilvēki tērēs Ziemassvētkiem.
  • "Deloitte" aprēķini: Eiropā lielākie tērētāji Ziemassvētkos – briti, spāņi, itāļi, vācieši, portugāļi.
  • Atsevišķām precēm sola lielāku noietu nekā citus gadus, piemēram, eglītēm.
  • Arī rotaļlietu ražotāji sagaida labus pārdošanas apjomus Ziemassvētkos.
  • Eksperti: šogad izpaliks ierastā "pēdējā brīža" dāvanu meklēšana, ieskrienot veikalā.

Laiks pirms Ziemassvētkiem tirgotājiem ierasti bijis ļoti darbīgs un arī ienesīgs. Tomēr Covid-19 pandēmija un tās dēļ noteiktie ierobežojumi ieviesuši savas korekcijas. Tuvojoties Ziemassvētkiem, vairākas valstis domā par daļēju ierobežojumu atcelšanu vai mīkstināšanu, un to vidū ir, piemēram, Lielbritānija, Francija un Beļģija. Tiek pieminēta vēlme sniegt iespēju cilvēkiem apciemot savus radiniekus, radīt vairāk svētku sajūtas. Tomēr ir skaidrs, ka valstīs, kur ierobežojumu dēļ tika slēgta veikalu darbība, tas tiek darīts arī ekonomisku iemeslu dēļ.

Mēģinot pielāgoties jaunajai situācijai, daudzi uzņēmumi pārdod preces internetā. No tā lielākie ieguvēji būs tie uzņēmumi, kas jau ir labi pielāgojušies tirdzniecībai tiešsaistē un kārtīgi sagatavojušies.

Daudz eksperti minējuši – šie būs "interneta Ziemasvētki". Par to jau šķietami liecina tirdzniecības apjoms internetā Amerikas Savienotajās Valstīs "melnās piektdienas" laikā. Šogad tas sasniedza visu laiku otro augstāko līmeni, cilvēkiem iztērējot vairāk nekā 9 miljardus ASV dolāru. Te gan jāmin, ka Covid-19 dēļ atlaižu periods ne tikai ASV, bet arī citviet pasaulē, bijis krietni garāks, proti, nevis vienas dienas, bet gan vairāku dienu vai pat nedēļu garumā. Tādējādi cilvēkiem ir daudz vairāk laika iepirkt visu nepieciešamo. 

"Mēs redzam fundamentālas pārmaiņas uzņēmumu reklāmas kalendāros.

Reklamēšana sākās jau oktobrī, un vēlāk svētku sezona tika izstiepta. Ir skaidrs, ka pēc pirmajām pāris decembra nedēļām būs problēmas ar piegādēm.

Tas ir viens no iemesliem. Tādēļ viss šogad ir ātrāk, viss ir tiešsaistē. Es domāju, ka mazumtirgotāji ir paveikuši lielisku darbu, pagarinot sezonu, un tas atspēlēsies ilgākā laika posmā, ieejot nākamā gada sezonā," sacīja kompānijas "Mastercard" vecākais padomnieks Stīvs Sadovs.

Un cilvēki iespēju preces iepirkt ātrāk izmanto. Uz to norāda arī britu uzņēmuma "Retail Economic" vadītājs Ričards Lims: "Patērētāju ietekme uz mazumtirgotājiem redzama arī tajā ziņā, ka cilvēki drošības labad vēlas iepirkties laikus, jo bažījas par ierobežojumu pagarināšanu un iespējamo preču nepieejamību. Mūsu pētījums parādīja, ka vismaz ceturtā daļa britu plāno ar Ziemassvētkiem saistītas preces šogad iepirkt agrāk."

Svarīgs ienākumu gūšanas veids pirms Ziemassvētkiem tirgotājiem ierasti bijuši arī tradicionālie Ziemassvētku tirdziņi, kas piesaista lielas cilvēku masas. Tieši tādēļ daudzās valstīs šogad to nebūs. Tomēr ir jāpielāgojas. Piemēram, Vācijā, kur šie tirdziņi ir ļoti populāri, kāds no uzņēmējiem Ķelnes pilsētā uzslējis mazu namiņu uz privātas zemes, jo tas ir vienīgais veids, kā, ievērojot ierobežojumus, iespējams pārdot garāmgājējiem karstvīnu.

Prognozes par to, cik daudz līdzekļu cilvēki atvēlēs, lai pirms svētkiem iepirktos, atšķiras.

Pēc kompānijas "Deloitte" aprēķiniem, Eiropā lielākie naudas tērētāji Ziemassvētkos ir briti, kam seko spāņi, itāļi, vācieši un portugāļi. Lielbritānijā šim priekam viens cilvēks iztērē vidēji 639 eiro.

Daži eksperti minējuši, ka iepirkšanās internetā un "melnās piektdienas" pagarināšana dos atsitienu tirdzniecības kritumam. Telekanāla CNBC žurnālists Stīvs Līsmans minēja iemeslus, kādēļ cilvēki iepērkoties būtu gatavi tērēt vairāk. "Ir šis lielais naudas pods, ko cilvēki svētku brīvdienu laikā tērē dažādu kultūras pasākumu biļetēm, tērē ceļojumiem un citiem pakalpojumiem. Šogad tas viss izpaliks un šos līdzekļus būs iespējams atvēlēt produktu iegādei."

Daudzus gadus mazumtirdzniecības jomā strādājošais Džans Kniffens viņam piebalsoja:

"Es domāju, ka šī būs spēcīga brīvdienu sezona, jo iet uz restorāniem nevaram, nevaram rīkot ballītes, nav jāpērk kastes ar šampanieti … visi līdzekļi aizies džemperīšos.

Ja jūs vēl neesat sākuši iepirkšanos, tad jūs varat nokavēt un nedabūt, ko vēlaties, jo noliktavas tukšojas."

Tāpat eksperti minēja, ka pandēmijas radītā situācija, kurai jāpielāgojas gan pārdevējiem, gan pircējiem, atsevišķām precēm sola lielāku noietu nekā citus gadus. Viena no tām ir, piemēram, eglītes. Ņemot vērā, ka šogad lielāka daļa cilvēku Ziemassvētkus pavadīs mājās, svētku noskaņai eglīte būs īpaši nozīmīga. Arī rotaļlietu ražotāji sagaida, ka pārdošanas apjomi nebūt nebūs tie sliktākie, jo jau karantīnas laikā pavasarī, piemēram, Bārbiju un arī dažādu galda spēļu iegāde lauza rekordus. Kā minēja eksperti, arī elektronikas preču un videospēļu pārdošanas apjomi, kas šogad jau bijuši augsti, tādi varētu būt arī svētku sezonā.

Prognozējot iepirkšanās drudža apjomus, dzirdami arī piesardzīgi vārdi. Daži paredzējuši, ka šogad izpaliks ierastā "pēdējā brīža" dāvanu meklēšana, ieskrienot veikalā, jo daudzi tomēr cenšas izvairīties no iepirkšanās klātienē. Tāpat daudziem pandēmijas dēļ jostu nācies savilkt ciešāk, tādēļ nav tik daudz līdzekļu, lai dāvanu un citu ar svētkiem saistīto lietu iegādē varētu plaši izpausties. Iekrājumi jau patērēti, tādēļ citiem mērķiem atliktā nauda svētku pirkumiem varbūt nemaz netiks tērēta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti