Panorāma

Rūdolfam Plēpim-70!

Panorāma

Panorāma

Sāremā plāno atjaunot prāmju satiksmi ar Ventspili

Sāremā plāno atjaunot prāmju satiksmi ar Ventspili

Kaut Covid-19 izplatības dēļ Igaunija patlaban iekļauta bīstamo valstu sarakstā, mūsu ziemeļu kaimiņvalstī jau sāk domāt par laiku, kad pandēmija mitēsies. Sāremā cer nākamgad atjaunot prāmju satiksmi ar Ventspili, kas reiz ik gadu pārvadāja tūkstošiem pasažieru. Drīzumā plānots izsludināt starptautisku konkursu, meklējot prāmja operatoru.

Pasažieru prāmis starp Venspili un Sāremā sāka kursēt pirms 15 gadiem. Brauciena ilgums – trīs ar pusi stundas. Toreiz šis tūrisma maršruts pastāvēja četras vasaras sezonas. Prāmis no Ventspils uz Sāremas salas Mentu ostu, kursēja laikā no 2005. līdz 2008. gadam, kopumā pārvadājot 60 tūkstošus pasažieru.

Iestājoties globālajai finanšu krīzei, līniju slēdza. Bet to vēlas atjaunot. Sāremā pašvaldībā norādīja, ka notikušas sarunas ar Ventspili un arī Liepāju, abas pilsētas ieinteresētas. Sāremā konkursu potenciālajam operatoram prāmju satiksmes nodrošināšanai uz Ventspili izsludināja jau pērn, taču tas noslēdzās bez rezultāta. Problēma bijusi piemērota kuģa atrašana.

"Kuģis būtu nepieciešams tikai trīs mēnešus gadā. Jautājums ir – ko ar to darīt pārējo gadu. Patlaban mums ir cerība, ka varbūt arī šī Covid-19 krīze palīdzēs atrast piemērotu prāmi. Varbūt tagad ir parādījušies kādi kuģi, kas ir pieejami," teica Sāremā pašvaldības Attīstības departamenta vadītāja Karina Nerepa.

Oktobrī plānots izsludināt jaunu, starptautisku konkursu, kam varēs pieteikties arī citu valstu, tostarp Latvijas uzņēmēji. Sāremā pašvaldība arī norāda, ka vajadzības gadījumā būs gatava subsidēt maršruta darbību.

Mentu ostas saimnieks, kur savulaik piestāja prāmis no Ventspils, saka – sāremiešiem un igauņiem tā būtu iespēja ātrāk nokļūt apskatīt Kurzemes piekrasti, atpakaļceļā piestāt Rīgā. Un ne tikai.

"Tā ir laba iespēja arī Ventspils ostai papildus savam kravu apgrozījumam parādīt, ka tai prāmju satiksme var būt ne tikai ar Zviedriju, Vāciju, bet var braukt arī tuvāk pie mums uz salām. Arī poļi un lietuvieši būtu ļoti ieinteresēti. Īpaši tie, kas ceļo kemperos. Viņiem tas būtu ļoti interesanti. Caur Ventspili uz Sāremā, ar prāmi pāri uz Hījumā, atkal uz kontinentu un caur Rīgu atgriezties mājās," norāda Mentu ostas īpašnieks un pārvaldnieks Mihkels Undrests.

Undrests argumentē ne tikai ar biznesa perspektīvām. Viņš atsaucas arī uz sāremiešu un kurzemnieku vēsturiskajām saitēm, gadsimtu senu pagātni. "Mūsu jaunieši, bērni, 12-14 gadus veci, brauca pie jums uz Kurzemi peļņā. Viņus uz turieni nogādāja laivās, un rudens pusē veda atpakaļ. Mana mamma bija viena no viņiem, kas pie jums tādā veidā brauca strādāt. Mūsu valstu vēsture ir ļoti cieši savīta. Tādēļ domāju, ka prāmis ir nepieciešamība," uzskata Mentu ostas īpašnieks un pārvaldnieks Mihkels Undrests.

Latvijas prezidents Egils Levits jūnijā Sāremā, tiekoties ar savu Igaunijas kolēģi Kersti Kaljulaidu,  arī pauda cerību, ka maršruts sāks darboties jau nākamgad. Ar humora devu kopīgajā preses konferencē Levits teica, ka abi tad ar prāmi varētu tad braukt viens pie otra ciemos. Kaljulaida apsolīja, ka, Levitam ierodoties viesos, viņa savā Sāremā vasarnīcā iekurs zivju kūpinātavu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti