Vācijā, Francijā un Beļģijā arvien skaļāk ir dzirdami lielo rūpnīcu pārstāvju aicinājumi atsākt ražošanu jau tuvāko nedēļu laikā. To vidū ir arī automobiļu ražotājs „Audi”, kas vēlas atvērt savu Briseles rūpnīcu. Tajā valda klusums jau kopš marta vidus, kad Beļģijā tika ieviesti ar Covid-19 saistītie ierobežojumi.
Nesens pētījums parādīja, ka 85% Beļģijas uzņēmumu, kas turpina darbu, nespēj nodrošināt saviem darbiniekiem drošu attālumu vienam no otra. Tomēr „Audi” pārstāvji apgalvo, ka viņi spēs pielāgot automobiļu montāžas procesu tā, lai darbinieki būtu pietiekami tālu viens no otra. Tāpat uzņēmums sola pagarināt pārtraukumus, lai visi varētu paspēt nomazgāt rokas. Darbiniekiem tiks izdalītas arī maskas un cimdi. Savukārt puse no biroja personāla varēs strādāt attālināti.
Rūpnīcas atvēršanas datums būs atkarīgs no tā, kā Beļģijas varas iestādes novērtēs šos drošības pasākumus.
Ar paziņojumiem par nepieciešamību pēc iespējas ātrāk atsākt ražošanu ir nākuši klajā arī automašīnu, lidaparātu un tērauda industrijas pārstāvji Vācijā un Francijā.
Intervijā laikrakstam „Le Parisien” Francijas metālapstrādes industrijas apvienības vadītājs Filips Darmajans sacīja, ka pašreizējie ierobežojumi nevar pārāk ilgi palikt spēkā, jo citādi drīz daudzi uzņēmumi būs spiesti bankrotēt.
Darmajana vadītā organizācija pārstāv 42 000 kompāniju automobiļu, tērauda un gaisa kuģniecības jomā. Viņš ir arī tērauda ražošanas koncerna „ArcelorMittal France” prezidents.
Industrijas pārstāvis apgalvo, ka kompānijas ir sapratušas, kā var garantēt drošu ražošanas procesu. Tādēļ tās ir gatavas atsākt darbu nevainojamos sanitāros apstākļos.
Arī automobiļu ražotājs „Toyota” vēlas atjaunot ražošanu savā rūpnīcā Francijas ziemeļos. Tomēr viena no darbinieku arodbiedrībām jau ir nobalsojusi pret šo ieceri. Pārējās gaida valdības vērtējumu piedāvātajiem drošības apstākļiem.
Arī Vācijas industriju federācija ir paziņojusi, ka sagaida no valdības atļauju atsākt darbu pēc Lieldienām.
Vairākas rūpnīcas ir pārtraukušas ražošanu nevis valdības rīkojuma dēļ, bet gan tāpēc, ka tās nevarēja saņemt nepieciešamās izejvielas. Tādēļ Vācijas industrijas pārstāvji cer, ka drīz darbu varēs atsākt arī rūpnīcas Itālijā, jo ražošana abās valstīs ir cieši saistīta.