„Uralhim” ir lielākais amonjaka ražotājs Krievijā. Attīstoties biznesam, amonjaka transportēšanai tiek meklēti izdevīgākā loģistika, un izvēle darbojošos termināļu ģeogrāfijā nav liela - vai nu Ventspils, vai Odesas ostas. Krievijas uzņēmēji iegādājušies 55% "Ventamonjaka" kapitāldaļu, līgumā ietverot nosacījumu: nemainīt termināļa nosaukumu, kas ieņēmis vietu tirgū jau no padomju ekonomikas laikiem.
„Mēs neizslēdzam variantu, ka var palielināties piegāde no Krievijas jeb arī, izmainoties šī brīža amonjaka piegādes ģeogrāfijai, vajadzēs rekonstrukciju, lai palielinātu termināla jaudas,” norāda AAA ''URALHIM'' ģenerāldirektors Dmitrijs Koņajevs.
Šobrīd „Ventamonjaka” kravu apgrozījums gadā ir aptuveni trešdaļa no iespējamām jaudām, tādēļ uzņēmuma valde nav vilcinājusies noslēgt vairākus miljonus vērto darījumu. „Tātad sliktāk nebūs, paliks tikai drošāk. Skatiens uz nākotni ir, kā kolēģis no „Uralhim” minējis, mūsu plāns - panākt 600-700 tūkstošus tonnu, kas ir diezgan reāls mērķis,” saka A/S „Ventamonjaks” direktoru padomes loceklis Andrejs Višņauskas.
„Uralhim” sola ievērot arī Eiropas Savienībai atbilstošus vides drošības standartus, jo terminālī tiks uzglabātas sprādzienbīstamas ķīmiskas kravas.
Šis nav vienīgais uzņēmums, kas Ventspils ostu izmantos izdevīgākai loģistikai. Šomēnes kļuvis zināms, ka darbiniekus vakantām vietām sava rūpnīcā meklē arī Krievijas šokolādes fabrikas "Pobeda Confectionery" īpašnieki, kas drīzumā sāks darbu Ventspilī.