«Pasažieru vilciena» konkursā par vilcienu nomu trīs pretendenti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" konkursā par elektrovilcienu nomu pieteikušies trīs pretendenti, informēja uzņēmumā.

Piedāvājumu iesniegusi Šveices kompānija "Stadler Bussnang", Dienvidkorejas "Hyundai Rotem Company" un Polijas "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz" (PESA).

Iesniegtajos piedāvājumos vienas vienības mēneša vidējā nomas maksa ir no 35 079 eiro līdz 50 817 eiro, vienas vienības remontu izmaksas uz 1000 kilometriem ir no 287,84 eiro līdz 559 eiro, bet piegādes termiņi no 18 līdz 28 mēnešiem.

Tiesa gan, Polijas uzņēmums nebija iesniedzis nedz finanšu piedāvājumu, nedz tā nodrošinājumu. Attiecīgā iepirkuma komisijas vadītājs Normunds Sinkevičs žurnālistiem neatklāja, vai tas automātiski nozīmē PESA izslēgšanu no konkursa.

"Stadler" piedāvāja pirmo vilcienu piegādāt 28 mēnešu laikā, bet "Hyundai" - 18.

Piedāvājumus plānots izvērtēt līdz šī gada aprīļa beigām. Savukārt līgumu ar konkursa uzvarētāju par jauno vilcienu piegādi plānots noslēgt maijā, kad būs saņemta atļauja no Iepirkumu uzraudzības biroja.

"Jauno vilcienu iegāde ir gaidīts un būtisks notikums gan Latvijas iedzīvotājiem, gan mūsu uzņēmumam – mūsdienīga vilcienu satiksme kā drošs un ekonomisks pārvietošanās līdzeklis ir ieguvums visai sabiedrībai," sacīja "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.

Viņš arī atzīmēja, ka iepirkums par jauno vilcienu nomu ir viens no lielākajiem un svarīgākajiem iepirkumiem "Pasažieru vilciena" pastāvēšanas vēsturē un tas ir nozīmīgs solis uzņēmuma attīstībā.

Attiecīgajā konkursā ir iesniegtas arī sūdzības. To izdarīja vilcienu remontētājs "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca", kā arī Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A" (CAF), kas iesniedza uzreiz četras sūdzības. Iepirkumu uzraudzības birojs sūdzības apņēmies izskatīt līdz 16.aprīlim.

CAF arī vērsies Eiropas Komisijā, lūdzot izvērtēt "Pasažieru vilciena" iespējami prettiesisku rīcību iepirkumā saistībā ar 25.februārī publicētiem konkursa nolikuma grozījumiem, kas būtiski mainīja pasūtījuma finansēšanas struktūru un neatstāja pretendentiem pieteikamu laiku, lai tam sagatavotos.

"Pasažieru vilciena" iepirkums paredz elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem. Uzņēmums par labāko variantu jauno vilcienu pasūtīšanai izvēlējies nomu uz 15 gadiem ar nomas termiņa beigās atlikušo vērtību 20% apmērā no vilcienu vērtības, pēc nomas termiņa tos atpērkot, kā arī veicot kapitālo remontu un ekspluatējot vēl 15 gadus. Kā optimālo elektrovilcienu skaitu kompānija iepriekš nosaukusi 32.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti