Kā ziņots, valdība pasažieru pārvadātājiem piešķīra 760 360 latus, lai nodrošinātu Vidzemes un Zemgales reģionam naudu novembra un decembra zaudējumu kompensācijām pārvadātājiem par padarīto darbu.
Ja decembrī uznāk sals un sniegs, būs nepieciešami papildu līdzekļi, brīdināja Ošenieks, piebilstot, ka tāpat arī degvielas cenu izmaiņas var ietekmēt nozari.
Iepriekš aģentūrai LETA arī Vidzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta pakalpojumu un plānošanas nodaļas vadītāja pienākumu izpildītājs Lotārs Dravants atzina, ka "pieņemtais lēmums tikai nodzēš liesmas, bet ogles deg un degs atkal.
Valdība ir smalki paspēlējusies ar vārdiem, nosedzot vidējās mēneša izmaksas regulārajiem pakalpojumiem, bet absolūti ne par santīmu nerisinot parādu jautājumu."
Pasažieru skaits samazinās - daļa joprojām brauc ārā no Latvijas, meklē darbu citur, tāpat joprojām notiek cīņa ar nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem, kas ar katru dienu savu biznesu attīsta, sarežģīto situāciju skaidroja Ošenieks.
Viņš atklāja, ka nelegālie pārvadātāji savu rūpalu izvērsuši arī reģionos. Ošenieks izteica cerības, ka līdz šī gada beigām beidzot tiks pieņemts likums, lai kontrolējošām institūcijām būtu iespējams cīnīties ar nelegālā biznesa veicējiem.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss iepriekš apliecināja, ka Pasažieru pārvadātāji nepieciešamos finanšu līdzekļus zaudējumu segšanai saņems šogad. Viņš norādīja, ka jautājums par naudas novirzīšanu pārvadātājiem tiks virzīts skatīšanai valdībā pēc tam, kad Saeima galīgajā lasījumā būs pieņēmusi grozījumus sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā. Pēc ministra teiktā, otrais un trešais lasījums Saeimā tiks skatīts operatīvi un jautājumu izdosies atrisināt vēl šogad.
Patlaban spēkā esošais likums nepieļauj no valsts budžeta segt pārvadātāju zaudējumus, jo tas nosaka, ka visa gada zaudējumi ir jāsedz no pašvaldību līdzekļiem, atgādināja Matīss.
Kā vēstīts, saskaņā ar precizēto Satiksmes ministrijas pieprasījumu Vidzemes plānošanas reģionam paredzēti 421 255 lati un Zemgales plānošanas reģionam - 339 105 lati.