Miljons eiro medijiem Covid-19 krīzē – kā tas sadalīts

Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātajos konkursos par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu Covid-19 krīzes laikā komerciālajos TV un radio lielāko atbalstu saņēmuši ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi, kā arī to veidotāji, informēja NEPLP.

Kopumā četros konkursos sabiedriskā pasūtījuma finansējums piešķirts 21 radio un TV programmai.

Lielāko finansējuma daļu saņēma skatītāju vidū populārākā komerciālā programma, TV3, kas ar valsts atbalstu turpina “TV3 ziņu”, raidījumu “900 sekundes”, “Bez Tabu” un pētnieciskā raidījuma “Nekā personīga” veidošanu. Vienlaikus ievērojamu atbalstu saņēmušas arī Latvijā populārākās radio grupas, - “Skonto”, “SWH”, kā arī reģionālās televīzijas un radio stacijas.

Medijs/grupa

 

EUR

%

ALL Media grupa

 

291881,45

29,2

 

TV3

255565,63

25,6

 

Star FM

36315,82

3,6

Skonto grupa

 

100838,2

10,1

 

Radio Skonto

73974,72

7,4

 

Skonto Vidzeme

26863,48

2,7

radio SWH

 

120850,5

12,1

Re:TV

 

117289,55

11,7

 

Vidzemes TV

58480,47

5,8

 

Valmieras TV

58809,08

5,9

TV Latvija (TV24)

 

108298,09

10,8

Radio Tev

 

56774,79

5,7

4.VARA

(Sportacentrs)

45000,00

4,5

Latgales TV

 

32459,55

3,2

 

Dautkom

18235,68

1,8

 

Latgales reģionālā  TV

14223,87

1,4

EHR grupa

 

30818,3

3,1

 

Super FM

19619,3

2,0

 

Krievu hītu radio

11199,00

1,1

Divu krastu radio

 

28813,69

2,9

 

Divu krastu radio

22762,69

2,3

 

Ef-Ei

6051,00

0,6

Kurzemes radio

 

23160,08

2,3

MIX FM grupa

 

21964,78

2,2

 

RNR LTD (Mix Fm)

10798,99

1,1

 

Baltcom radio

11165,79

1,1

Zemgales TV

 

11188,82

1,1

Kurzemes TV

 

10662,2

1,1

Kopā

 

1 000 000,00

100,0

Kā liecina NEPLP aprēķini, kas veikti pēc līgumu noslēgšanas ar konkursos uzvarējušajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, 700 000 eiro saņēmuši skatītāju un klausītāju vidū lielu popularitāti iemantojušu ziņu un informatīvi analītisku, pētniecisku raidījumu veidotāji.

Tāpat pandēmijas laikā 300 000 eiro sadalīti kultūras, aktīva dzīvesveida, sporta un izklaides raidījumu veidošanai TV un radio. Atbalstu saņēma arī mazākumtautību auditorijai veltīti raidījumi. Pandēmijas laikā ir ļoti svarīgi dot iespēju cilvēkiem lietot arī izklaides, sporta un kultūras saturu – paziņojumā medijiem norādīja NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

Gandrīz 85% jeb 846 tūkstoši eiro no miljona eiro piešķirtā valsts atbalsta esot novirzīti vairāk nekā divsimt satura radītāju – žurnālistu, moderatoru, redaktoru un producentu – algu izmaksai.

Tas bijis būtiski laikā, kad mediju reklāmas ienākumi samazinājās pat par 70% un esot bijušas nopietnas bažas par masveida žurnālistu atlaišanu komercmedijos, norāda NEPLP.

Konkursos elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem kā obligātu prasību NEPLP izvirzīja pilnu valsts sociālā apdrošināšanas iemaksu nomaksu. Tādējādi iecerēts stiprināt darbinieku sociālās garantijas, kuras medijos līdz šim bijušas nepietiekamas.   

Kopumā uz NEPLP finansējumu pretendēja vairāk nekā 70 radio un TV raidījumu par   1,8 miljoniem eiro  .Vērtējot pretendentus, tika ņemta vēra konkrētā medija reklāmas ienākumu kritums, sasniedzamā auditorija un mērķauditorija, pieredze radot sabiedriski nozīmīgu saturu un pieteikuma kvalitāte un detalizācija.

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rādīja, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus. Valdība sēdē aprīļa sākumā nolēma komercmediju atbalstam no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt nedaudz vairāk kā divus miljonus eiro. Daļa līdzekļu pie medijiem nonāk caur NEPLP, bet daļa - caur Sabiedrības integrācijas fondu, kas izpelnījies kritiku par atbalstu arī viltus ziņu izplatītājiem.

Papildus valdība noteica, ka Kultūras ministrijai un NEPLP jāveic aprēķini un jāiesniedz Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par Covid-19 ārkārtējās situācijas ietekmi uz sabiedrisko mediju finansiālo spēju nodrošināt sabiedriskā pasūtījuma izpildi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti