NEPLP komercmediju atbalstam Covid-19 krīzē prasīs 1,6 miljonus eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sagatavojusi programmu, kur komercmediju atbalstam paredzēti ap 1,6 miljoni eiro. Kultūras ministrija (KM) programmu kopā ar informatīvo ziņojumu par kritisko situāciju visā mediju nozarē šonedēļ virzīs skatīšanai Ministru kabinetā, informēja NEPLP.

"NEPLP ir sagatavojis elektronisko plašsaziņas līdzekļu Covid-19 krīzes stabilizācijas plānu, kas paredz komerciālo radio un TV darbības nodrošināšanu ārkārtējās situācijas apstākļos un garantēs, ka sabiedrību turpina saņemt kvalitatīvu un daudzveidīgu informāciju, kā, piemēram, iemīļotās TV ziņas un izklaidējošos radio rīta raidījumus," norādīja NEPLP loceklis Jānis Eglītis.

Pēc viņa teiktā, programma ļaus medijiem paturēt darbā žurnālistus, populārāko raidījumu vadītājus un citus satura radītājus, nodrošinot viņiem krīzes apstākļos tik nepieciešamās sociālās garantijas, vienlaikus veicinot godīgus spēles noteikumus nozarē pēc krīzes  pārvarēšanas.

Komerciālie elektroniskie mediji uz ārkārtējās situācijas laiku varētu pretendēt uz aptuveni 1,6 miljonu eiro lielu finansējumu.

Lielākā daļa konkursa kartībā tiktu sadalīta esošo TV un radio ziņu pārraižu, pētniecisko un izklaidējoši informatīvo, kā arī kultūras raidījumu pārraižu turpināšanai. Galvenais akcents konkursos tiks likts uz žurnālistu un citu satura radītāju algošanai novirzīto izmaksu kompensēšanu. Konkursos varēs piedalītie tikai tie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kuri ar saviem darbiniekiem būs noslēguši darba līgumus un veic sociālās apdrošināšanas iemaksas.

Tāpat uz ārkārtējās situācijas laiku  paredzēts komercmedijus atbrīvot no apraidei nepieciešamajām izmaksām, kas mēnesī kopumā pārsniedz 200 000 eiro.

Pēc plāna pieņemšanas un konkursu komercmediju atbalstam izsludināšanas NEPLP gatavos pieprasījumu par situācijas stabilizēšanu sabiedriskajos medijos, bez kuru pilnvērtīgas darbības nav iedomājama Latvijas informatīvas telpas drošība.

Pēc Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio aplēsēm sabiedrisko mediju iespējamie zaudējumi no reklāmas ieņēmumu krituma šogad varētu sasniegt 1,4 miljonus eiro. 

KONTEKSTS:

Līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%.

Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedru aptauja rāda, ka visos medijos apturētas plānotās reklāmas kampaņas, atceltas jau apstiprinātās un nav plānots atsākt reklamēties tuvākajā laikā. LŽA aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti