Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā pērn pieaudzis par 2,3%

Mazumtirdzniecības apgrozījums 2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, pieauga par 2,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,2%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 4%, bet autodegvielas – par 0,4%.

2019. gada decembrī, salīdzinot ar 2018. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 0,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, pieauga par 5%, bet autodegvielas – par 3,5%.

Salīdzinot ar 2018. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,7%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 21%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,2%). Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,8%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 4,9%.

2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,2%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielu, saruka par 0,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība pieauga par 2,5%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,5%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,9%).

2019. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 14,7%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt