Mazumtirdzniecības apgrozījums novembrī samazinājies par 2,4%

2023. gada novembrī, salīdzinot ar 2022. gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 2,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot auto degvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,8%, auto degvielas – samazinājās par 2,4%.

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 27,9%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa. Apgrozījums samazinājās arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,3%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 5,1%).

Salīdzinot ar 2022. gada novembri, lielākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,3%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,3%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 2,2%.

 

 

2023. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot auto degvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3%, auto degvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,3%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,5%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,7%) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4%).

Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 3,1%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 2,5%).

2023. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti